Bukefalos 28 år!

Vad väger eran b-ponny (på våg)?

Centaur

Trådstartare
Försöker klura ut vad min welsh mountain kan väga. Han är drygt 120 och ganska rejäl. Ni som har vägt eran ponny av ungefär samma stl på våg, vad vägde den?

Viktmåttband och formler har aldrig prickat rätt på någon av mina hästar, har diffat med 100 kg jmf med vad de vägt på våg...
 
Welsh men med 50% mountainblod (sekt A*Sekt B alltså). 123 cm i mkh ca, smäckrare modellen - 293 kg på våg när han var tjock/trind/rund (men inte smällfet eller så)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 571
Senast: Calmiche
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 006
Senast: mackan
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 086
Senast: cambodia
·
Foder & Strö Hej mina allvetande internet-gurus! :) Jag har kört fast i uträkningen av min tjocke shetlandsponnys vikt. Använder mig av Christina...
Svar
12
· Visningar
5 519
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp