Vad väger t.ex ett 400g täcke?

Harbor

Trådstartare
Ja, dum fråga låter det som kanske, men om det marknadsförs som ett 400g täcke så väger det kanske ändå inte 400g? Har förstått att det är 400g/m2. Så vad väger sedan täcket på riktigt? Blir det väldigt tungt och klumpigt? Nån som har och vet?

Sv: Vad väger t.ex ett 400g täcke?

Ett täcke med halvhals (cirka 200 cm över ryggen, 200 cm rumpa-bog) blir ju 4m2, alltså 400x4 gram + ytter/innermaterial, spännen. Så kanske 2-2,5 kg?

Jag tycker att det beror mer på ytmaterialet och spännena om det blir tungt eller inte än på grammen i stoppningen. Det täcket jag har i 400 gr. är inte tyngre och klumpigare än det i 300 gr. bara tjockare.

Låter ju bra. Vad har du för täcke? Är ytmaterialet lika starkt?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
973
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Luff
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 331
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka