Bukefalos 28 år!

Vädjar till Parelli-utövare!

F

Frankiiee

Jag tänkte börja lite med Parelli-horsemanship och vet inte riktigt vart jag ska börja och eftersom jag vet att det finns många duktiga parelli-utövare här på buke så vädjar jag till er :D
Jag vet att, eller har hört att Parelli är rätt dyrt att utöva därför tänkte jag höra av er vad man kan göra :) för det finns säkert lika duktiga bukisar här som Pat själv!
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Det är väl inte dyrt att utöva precis.. däremot finns det mycket dvd-material som kostar en del.. Nu har de nyligt gjort om materialet så att grund-delen inte är så dyr. Annars kan man köpa begagnat på Ebay, det finns en PNH-tråd här på Hästhantering där det finns en massa duktigt folk och säkert folk som vill sälja begagnade filmer.
Gå in där och snacka med dem så ska du nog hitta rätt, kanske hittar du någon som bor i närheten :idea:
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Vaddå dyrt? Kostar ingenting att utöva PNH.
Du behöver inga specialgrejjer.

Det som kostar för mig är tränaren samt filmerna är också medlem i savvy-club (rekomenderas starkt).
Men det kostar ju inte mer än någon annan tränare.
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Vad kostar det per månad att vara medlem i savvycluben?
En i bekantskapskretsen nämnde nåt om 3-400kr/månad och
det måhända det är värt det, men det är på tok för dyrt för mig :(
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Jag betalar per halvår så vet inte.
Kan kolla upp det.

Tack det vore jättesnällt! :bow:

Annars blir jag glad även för att få veta priset för halvår.

Jag vill så gärna bli medlem, men känner att det inte får bli på bekostnad av mina mediciner o annat som är det enda jag i dagsläget har råd med som sjukskriven utan ersättning från FK. :(
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Kollade lite. Man kan vara medlem och inte betala något, då har man tillgång till allt på hemsidan.
Jag är medlem på steg 1 där man får tidningen och en DVD 8 ggr om året. Kostar lite mer än 200 kr i månaden beroende på dollarkursen.
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Precis som du nämner så är Parelli svin dyrt med tanke på att många har inte fickorna fulla med pengar. Hans dvder kostar jätte mycket och 200 kr i månaden är mycket 200 mer för mycket när man håller på att köpa släp och betalar stallhyra.
Har man redan en ridtränare vill man inte spendera ännu mer på en Horsemanship-tränare när man kan få hjälp av andra och göra och se saker själv.
Funderar dock på att spara ihop pengar så man kan åka iväg en helg med pållen och vara med på ett seminarium.
Vart får man tag på Parellitränare?
 
Jo det finns bara en Parelli tränare här i sverige som är "certifiserad" genom PNH. Alla andra är wanna-be's.

Jo det kan verka dyrt ibland men jag lova ingen annan har ett lärnings system som Parelli och det pengar och tid de har lagt ut för att fixa alla info så tycker jag att de har förtjänat priset de lägger på grejer.

Jag har varit i savvy club i några år och jag ibland måste man skrapa ordenligt men som nån annan sagt rekomenderas starkt och att det är värt var enda krona.

Man kan hitta saker billigt på tradera och ebay och även kan du och kanske andra gå ihop i savvy club tillsammans så är det inte så dyrt.:idea:
 
Sv: Vädjar till Parelli-utövare!

Jag är student och jobbar bara halvtid. Har haft 2 egna hästar, köpt släp och betalar stallhyra. Tränar för ridtränare också så det beror helt på hur man prioriterar :)

Det är inte alls samma sak att göra saker själv som att ha en tränare som hjälper en. Det ger så mkt mer, just för mig är inte ridningen alls särskillt viktigt utan det är mitt samarbete med hästen som jag prioriterar.

CaliforniaSweden Innan jag blev medlem i savvyclub försökte jag hitta DVD på tradera, där blev oftast DVDn dyrare än inköpspris så det alt. gick bort för mig. eBay har jag inte kollat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 640
Senast: ameo
·
Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 355
Senast: FrDrake
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp