Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

H

Heffaklumpen

Jahapp då är vi där igen. Mitt kallblod vägrar äta sin pellets!
Helt plötsligt så duger det inte längre.
Precis samma sak hände i September och det var bara att köpa en annan sort.
Tidigare fodrade vi med Top Speed, och när det inte dög så gick vi över till Krafft Sport/ groov 125.

Han äter ju det andra utan problem havre, betfor, hösilage men INTE pellets. Han bara luktar på det också - Nää, vill inte ha!

Så jag provade ponnysarnas musli (hippo)och det var ju GOTT.
Jag åkte till Granngården och köpte Kraffts musli 50/50 som man ger med havre. För han älskar sin havre men jag vill inte ge för mkt av det för då skulle det bli kaos i huvudet.
Och han blev jätte glad och smockade i sig som om han aldrig fått mat tidigare.
Men det finns ju flera musli sorter hos krafft bl a en grön, blå och röd. Men vad jag förstår så ska man inte fodra med havre till det eftersom det ingår.
Är det någon mer som fodrar med Kraffts musli 50/50 ?
:devil:
 
Sv: Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

du har inte bara prövat att blöta pelletserna tillsammans med havren då? Vissa brukar gilla det bättre då..
 
Sv: Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

Jag tror inte det skulle funka, för jag har provet att hälla i betforn tillsammans med pelletsen och det äter han inte. Men om det var i en varsin krubba så har det gått bra, tidigare ...........
 
Sv: Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

Jag fodrar mina med Fibergi Elit, Havre + Steel Joint.

När Juvelen var i bästa tävlingskondis gick han på:
8 kg hö (mkt bra värden)
1 kg havre, klarar inte mer då han blir alldeles galen
1½-2 kg Fibergi Elit
200 g Super-G (topping)
½ dl Steel Joint (mineraler)
200 g Betfor. Men det slutade dom att äta när det började tillverkas utomlands.:mad:

Dom flesta hästar älskar Fibergi.
 
Sv: Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

Är Fibergi i pelletsform ? eller finns det olika där oxå ?
 
Sv: Vägrar äta sin pellets! Igen ..........

Det är inte i pellets form.
Min förra häst (varmblod) var extrem petig med maten. Provade det mesta bl.a Krafft, dynavena, red mills. Pellets/musli form och det hon åt bäst av var Fibergi. Har gett det i snart 10 år, har provat andra foder men har inte alls varit lika nöjd med dom och gått tillbaka till Fibergi. www.fibergi.se
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 113
Senast: Irival
·
S
Foder & Strö Någon som har tips på ett müsli med högt proteininnehåll? Min ena här oerhört svårt att hålla i hull. Problemet är att hon är riktigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 871
Senast: Qwerty hopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp