Världens orättvisa!

mian1

Trådstartare
OM det funnits något rättvisa i världen så skulle man som gravid kunna äta precis hur mycket som helst, av vad som helst, utan att gå upp ett extra gram i fläskväg och dessutom inte må dåligt av det!

Jag vill frossa i smågodis!!!!!!!!!! Köpa en STOR påse och proppa den full av gelebönor, sega saker som smakar jordgubb, kolor och saker som är rullade i socker. Till det vill jag dricka kolsyrade drycker som BÅDE innehåller socker och sötningsmedel och dessutom innehåller så mycket färgämnen att tungan byter färg. Och glass! Tio TipTop och ett par calippo.

Och vad får man äta? Frukt, järntabletter och broccoli :smirk:
 
Sv: Världens orättvisa!

Precis allt de du skrev åt jag när jag var gravid, jag åt t.om opastöriserad ost och gjorde rent kattlådan.
 
Sv: Världens orättvisa!

Jag följer inte matlistor slaviskt, men sist gick jag upp 22 kilo trots att jag motionerade jättemycket och bara åt nyttigheter. Massor av vatten, men inte bara och det var ett elände att gå ner i vikt igen. Jag är redan som en stor badboll och jag vill inte göra det värre med att äta godis och bakelser.
Men jag är SÅ sugen på godis. Massor av godis!!!!!!!
 
Sv: Världens orättvisa!

Aha. Det finns ju viktväktar godis du kan köpa, kanske hjälper lite? du får lägga de i en vanlig påse för synens skull.

Sen har jag för mig att det finns medicin, kanske tom receptfritt, som hjälper till att få ur vätskan.

Själv kunde jag inte äta chips och tålde inte ens lukten av chips när jag vart gravid och får fortfarande en typ proppmätt illamående känsla när jag går förbi chipshyllorna eller ser folk äta chips!
 
Sv: Världens orättvisa!

Min BM säger att man inte ska ta vätskedrivande medel när man är gravid. Innan jag skulle ha Lillan såg mina händer ut som vattenfyllda diskhandskar och fötterna var lika hemska. Nu är det mest lår, kinder och hakor som ökat i omfång.

Viktväktargodis... Är det såna fröstänger som man ger hamstrar? Kanske man skulle prova att frossa en påse och hoppas att man mår illa sen?
I början hade jag bara bra cravings. Rödbetor och sånt. Nu stjäl jag ur Lillans lördagsgodis och går upp på natten och knaprar strössel när ingen ser.
 
Sv: Världens orättvisa!

Nej det är "vanliga" godisar, både hårda suggodisar och sega som gott och blandat. Finns i olika fruktsmaker.

På deras hemsida hade de inte med allt jag sett. Men ett exempel:
BUG_26099_jordgubb_104.jpg
 
Sv: Världens orättvisa!

Jag åt allt som också smakade gott på uppvägen. Eftersom jag spydde ett tiotal gånger per dag under hela graviditeterna var det inte så mycket pjoll kring ätandet. Det jag blev sugen på, det åt jag, om det så var ett tolvpack munkar eller två liter glass. Det var iaf godare på uppvägen än halvsmält broccoli, vill jag lova! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp