Världsetta!!!

Sv: Världsetta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så himla underbart och välförtjänt. De är suveräna.
 
Sv: Världsetta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Imponerande! Men det var väl på tiden så som hon knegat och kämpat på alla möjliga tävlingar. ;) Stort grattis till Maria HE. :banana:
 
Sv: Världsetta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Imponerande :laugh:
 
Sv: Världsetta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men allvarligt, hur kan Tidningen Ridsport missat detta och ännu inte lagt ut något på sin hemsida? Distansen är ju ändå den näst största FEI-sporten och att toppa den disciplinen är stort, hur man än uppfattar det rent generellt i Sverige.
 
Sv: Världsetta!!!

Grattis Maria du förtjänar verkligen detta!
Grattis Power, vilken järnhäst!
Jag vill även gratulera Gomir som är far till världens bästa distanshäst!:)
Ingela
 
Sv: Världsetta!!!

Hur kan hela sportsverige ignorera detta!?
Tjejen har ju minst lika mycket barbieutstråling som Malin Bayard, varför ser ingen potentialen i detta. Tänk om alla små hästflickor ville bli som Maria i stället....
 
Sv: Världsetta!!!

Ridsport får ju generellt ganska lite uppmärksamhet i medierna i förhållande till antalet utövare. Man kan ju få se herrfotbollslaget åka ut i kvalet i direktsändning i den ena turneringen efter den andra men om jag inte missat nåt så har t ex Annelie Erikssons tiondeplats i EM inte uppmärksammats utanför hästmedierna (åtminstone inte utanför Dalarna). Jag tycker att ridsportsförbundet kunde ta sig en funderare på vad man kan göra åt detta bakvatten våra ryttare skvalpar runt i, för det påverkar ju möjligheterna till sponsorpengar och därmed möjligheterna att utvecklas i sin sport.
 
Sv: Världsetta!!!

ÄNTLIGEN!!!! :D
Detta har jag väntat på och sett fram emot - förstod att det bara skulle vara en tidsfråga och höll alla tummar för att Maria Hagman-Eriksson skulle hinna till toppen före en viss mycket duktigt hoppryttare (RGB)

UNDERBART!
GRATTIS!!!! :bow:

Helt fantastiskt!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter OS-medaljören och världsmästaren Henrik von Eckermann är fortsatt nummer ett på världsrankingen. För trettonde månaden i rad håller han...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är Henrik von Eckermann bäst på att vara bäst. Den svenske ryttaren har nu varit världsetta i hoppning 17 månader i följd. Det är...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fransmannen Kevin Staut är en av världens bästa ryttare, för närvarande 22:a på världsrankingen. Till Friends Arena kom han med hästarna...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När senaste världsrankningen presenteras står det klart att hoppryttaren Henrik von Eckermann har säkrat 16 månader som världsetta. Bara...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp