Världsettan Henrik von Eckermann ödmjuk inför VM: ”Vi kan fortfarande komma sist”

Henrik von Eckermann kommer till VM som världsetta i sällskap med King Edward, topprankade guldhästen från OS. En sammansvetsad duo som alltid siktar högt.
– Så länge det är noll fel på tavlan så är jag alltid troende att jag kan bli bäst, även fast det är att man ibland tänker det ska inte gå… tänker man att det kan gå, det finns en möjlighet. Det är väl den styrkan jag har, säger Henrik von Eckermann till SVT Sport
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Världsettan Henrik von Eckermann föll av hästen vid världscuptävlingen i Bordeaux. – Det var dramatiskt, säger SVT Sports expert Lotta...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann njuter av att vara världsetta under den rekordlånga tiden 17 månader. – Det är en otrolig känsla att få vara med om...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stjärnhästen King Edward fick vila från EM. I stället tog världsettan i hoppning, Henrik von Eckermann, med sig OS- och VM-guldhästen...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann valde att låta OS- och VM-guldhästen King Edward avstå EM. Istället fick Iliana chansen. Nu kan världsettan...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp