Världsrekord av Jag de Bellouet

(ATG)
Jag de Bellouet slog nytt världsrekord med 1.11,1 när han vann Kymi Grand Prix.
Max Flukt fick ett tungt lopp och slutade sexa i sitt första möte med världseliten.
- Han sprang så fort han kunde men farten var dödande. Jag de Belloues tid är helt fantastisk på den här banan, sa Jorma Kontio.

http://www.atg.se/NyhetsServlet?view=visanyhet&valtid=422341
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

jaggen var även dopad i Eölitloppet så Conny Nobell vann (tvåan var också dopad, minns inte namnet nu).
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Så uselt men det känns skönt att han/ de inte kommer undan med det iaf.Först trängs Jaggen m kusk o sedan e de dopad.Lämnar en mycket besk smak i munnen vill säga
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Så trist nu har varit dopad minst två stora lopp, kommer ju aldrig kunna bli impad på samma sätt längre bara misstänksam... Gillar inte när ens idoler faller sådär...
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Helt obegripligt! Om man har världens bästa travhäst varför dopar man den då??
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Han var inte fräsch innan Prix D´Amerique.
Helt plötsligt var han i kanonform o vann det.

När jag såg honom på S. var min spontana kommentar:- han är dopad.
Undrar vad proverna kommer att visa från Finland?
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

jag förstår inte ens varför man vill dopa sin häst.. kan inte vara kul att vinna då väl? å varför dopa Jag?
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Goofyspouse skrev:
jag förstår inte ens varför man vill dopa sin häst.. kan inte vara kul att vinna då väl? å varför dopa Jag?

För att han inte klarar av själv att vara på topp!
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Linna skrev:
Helt obegripligt! Om man har världens bästa travhäst varför dopar man den då??

För att han inte är lika bra längre! Fransmännen kan inte släppa The Cannibal!
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Fransmän i allmänhet har inget med detta att göra, det är Gallier ensam som är ansvarig tränare.

Eftersom det är obligatorisk med dopingprov, och alla vet om det så verkar det ju mer än lovligt korkat att medvetet dopa sin häst. Det mest troliga är att de inte har förstått de svenska karenstiderna. På samma sätt som Järvsöfaks tränare J-O Persson tävlade med en dopad häst i Frankrike, skyllde på att han inte visste att de hade kortare karenstid än Sverige för vissa mediciner... Lika dåligt det, men det blev inte samma rubriker...
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Doppingen med "jaggen" och lets go e hel och ren SKANDAL!!! dem har smuttsat ner svenska och hederlig travsport tycker jag! Och Gallier tycker jag inte är en bra "tränare" som inte visste att det var längre karrens tid på medlet, som desutom är otillåtet till och med i frankrike....
Nää tycker det e verkligen synd detta...det kommer nog inte vara lika roligt att se hans fram fart runt om i världen när han har blivit doppad i två av europas och världens finaste och största lopp...Vad kommer amerika tro nu då?? vill dem verkligen ha dit han nu??
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Fast han har ju vunnit Prix d'Amerique förut utan att vara dopad. Dessutom vann han Prix de Cornulier (kan inte stava till det, men jag menar det stora montéloppet) en vecka innan Prix d'A i år utan att vara dopad.

Det är ju som Solros skriver. Det är samma sak som hände med J-O Persson och Åkre Lurifax i Frankrike, men då var det inte lika stora rubriker. I så fall har väl de smutsat ner svensk travsport lika mycket, i synnerhet när de tävlade i Frankrike. Visst är det trist att det händer i ett så stort lopp som Elitloppet (i Prix d'A var ju faktiskt tränaren oskyldig), men det tar i alla fall inte ifrån honom titeln "världens bästa häst". En häst tjänar inte 40 miljoner för att han är dopad hela tiden. Det finns väl hästar i USA också som har varit dopade och som ändå fortsätter att tävla (tillsammans med sina tränare), så varför skulle amerikanarna reagera annorlunda när det gäller Jaggen?

Tycker att det bedrivs onödigt mycket häxjakt på Galliers runt omkring på olika travsajter. Det är inte värre än det som Per Lennartsson eller J-O Persson mfl har gjort. Visst är det slarvligt att inte kolla upp karenstiderna bättre än Gallier gjorde, men det har hänt svenska tränare också utan att man hör uppmaningar som "livstids avstängning".

Jag hoppas verkligen att han var "ren" i Finland för där gjorde han ett minst lika bra lopp som i Elitloppet, men han hade redan innan 2006 bevisat vilken bra häst han är utan att ha varit dopad.
 
Sv: Världsrekord av Jag de Bellouet

Linna skrev:
Helt obegripligt! Om man har världens bästa travhäst varför dopar man den då??

det kan ju tyvärr vara så att just för att den är dopad är den världens bästa häst. Man börjar ju undra hur det står till....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Travnet) Jag de Bellouet slog nytt världsrekord med 1.11,1 när han vann Kymi Grand Prix. Max Flukt fick ett tungt lopp och slutade...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATG) Lutfi Kolgjini har vunnit två E3-finaler, Italienska derbyt och satt två världsrekord. Det räcker ändå inte till att bli Årets...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATG) Passionate Kemp och Jorma Kontio hade lekstuga i Rom. Duon vann enkelt storloppet Gaetano Turilli och tjänade drygt en miljon...
Svar
0
· Visningar
728
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ATG) I Sweden Cup blev hon snuvad på segern av Digger Crown. I Kymi Grand Prix stötte hon på Jag de Bellouet. I Suur-Hollola-Ajo var...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp