Värmeväst, något särskilt att tänka på?

Coop

Trådstartare
Hej!
Jag är frusen av mig och har nu funderat på att införskaffa en värmeväst men det finns en uppsjö i allehanda prisklasser och utföranden.

Något som jag också ser är att det finns olika temperaturer någon har 45°C, 50°C och 55°C som intervall medan en annan har 25°C, 35 °C och 45°C, det är som sagt lite skillnad. Jag är mest ute och går med hundarna, kommer inte att sitta så mycket stilla.

När jag läst så sitter värmeelementen på lite olika platser. Ländryggen tänker jag är skönt att ha värme och kanske nacken (vissa har krage har jag sett, men det kanske blir jättevarmt?).

Vad har ni för erfarenhet av värmeväst och vad är ert bästa tips på vad man ska tänka på vid köp?

Coop
 
Värmeväst är det bästa som finns när man är frusen!! Jag köpte en förra året och det var inte helt lätt att hitta någon som passade. De flesta är gjorda för män, även om de marknadsförs som unisex. Alla såna jag provade hade helt fel passform för mig. Det slutade med att jag köpte en som var betydligt dyrare än jag från början tänkt, men det är en damväst och den passade perfekt.

https://www.outdoorexperten.se/p-65337-therm-ic-powervest-heat-ladies.aspx

Kan väl tycka att värmezoonerna sitter lite märkligt, de hamnar liksom ovanpå byxorna och gör inte så mycket nytta, men det finns en zoon mitt bak på ryggen också.

Jag hade faktiskt önskat mer värme från den eftersom jag är så fryslig av mig, men det blir mer att man håller sig ofrusen länge, snarare än att man känner sig varm och mysig. Men det är nog högst individuellt.
 
Värmeväst är det bästa som finns när man är frusen!! Jag köpte en förra året och det var inte helt lätt att hitta någon som passade. De flesta är gjorda för män, även om de marknadsförs som unisex. Alla såna jag provade hade helt fel passform för mig. Det slutade med att jag köpte en som var betydligt dyrare än jag från början tänkt, men det är en damväst och den passade perfekt.

https://www.outdoorexperten.se/p-65337-therm-ic-powervest-heat-ladies.aspx

Kan väl tycka att värmezoonerna sitter lite märkligt, de hamnar liksom ovanpå byxorna och gör inte så mycket nytta, men det finns en zoon mitt bak på ryggen också.

Jag hade faktiskt önskat mer värme från den eftersom jag är så fryslig av mig, men det blir mer att man håller sig ofrusen länge, snarare än att man känner sig varm och mysig. Men det är nog högst individuellt.
Tack för din input! Jag kunde inte hitta vilken temperaturer den har, letade på flera sidor. Vet du vilka intervall den har?
 
Tack för din input! Jag kunde inte hitta vilken temperaturer den har, letade på flera sidor. Vet du vilka intervall den har?
Tror det är 6 olika lägen om man använder appen, annars är det bara av eller max. Ser inte nyttan med olika lägen, jag kör på varmaste :D
 
@Coop Jag har en Wiggler CTS som är väldigt varm och skön. Jag har aldrig testat någon annan så jag har inget att jämföra med. Men den har 3 värmeelement, höger och vänster bröst och överdelen på ryggen.

Den har 3 värmelägen och powerbanken håller i upp till 9 timmar.
 
Väcker den här tråden och efterlyser fler erfarenheter av värmevästar. Jag är så himla trött på att frysa, och står ofta rätt stilla utomhus i tjänsten. Vill med andra ord ha en väst med batteri som räcker hela dagen, samt med värmezon nånstans i skulderregionen då jag ofta spänner mig väldigt mycket när jag blir kall där.
 
Jag har en billig. Från typ coolstuff. Den fungerar faktiskt över förväntan!
Så är man sugen på att prova men inte vill lägga stålars kan jag helt klart rekommendera den.
 
Jag och mannen delar på den från Kjell och Company. Den fungerar utmärkt för våra behov (mannen vid jakt och jag vid längre utevistelse i alla former). Så skönt med extra värme!
 
Tack för alla svar! Det blev en Nevercold. Dock har jag inte kunnat använda den så jättemycket då jag har värmevallningar dagtid, är varm ändå... Men den var bra innan problemen uppstod :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har lite diffusa symtom som ingen tycks hitta varför. Har haft kontakt med VC, tagit olika prover och varit hos sjukgymnast men...
Svar
7
· Visningar
852
Senast: Coop
·
Övr. Hund Tänkte överraska en släktings hund med att köpa ett halsband och koppel. De har ju givetvis redan båda sakerna, men hittade ett "set" på...
Svar
12
· Visningar
3 172
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 865
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp