Växtvärk

Kalaspinglan

Trådstartare
Min älskade älskade Filip vaknar upp på nätterna och gråter otröstligt i flera timmar. När jag frågar honom om han har ont någonstans så pekar han mot benen/fötterna och säger "Dääääää". Jag försöker massera honom, han får alvdeon men det hjälper verkligen inte. Ändå kommer han inte till ro och somnar om.

Har ni några husmorsknep som kan hjälpa oss?
 
Sv: Växtvärk

Ett tips jag har läst om men inte provat själv är att bada, jag ingen aning om det faktiskt hjälper eller om det bara avleder men det kan ju vara värt att prova.

Fredrik har oxå haft växtvärk till och från under en period nu men då hjälper det med alvedon och så har jag masserat in "efter sol" kräm som är lite kylande. Om det är alvedonet eller krämen som gör någon skillnad vet jag inte men han gillar det.
 
Sv: Växtvärk

Kamfersalva/olja ska ju ha en smärtlindrande effekt.
Det hjälpte mot min öroninflammation alla fall
 
Sv: Växtvärk

Man kan ge kalium, min dotter hade svår växtvärk och jag blev rekomenderad av barnläkare att ge henne det.

Det hjälpte efter några dagar, men var noga med doseringen.
 
Sv: Växtvärk

Tack för era svar! Jag har fått telefontid till läkaren för att diskutera problemet. Det fungerar jättebra om jag ger honom ipren på kvällen. Men jag kan ju inte ge honom ipren varje kväll...
 
Sv: Växtvärk

Jag använde värmedyna när jag var liten. Jag hade massor av växtvärk, det var verkligen vidrigt. Jag ryser till och med nu när jag tänker tillbaka på det.
 
Sv: Växtvärk

Om det var växtvärk eller något annat vet jag inte, men när min stora dotter har haft ont i knän och/eller fötter så har hon blivit hjälpt av att jag bandagerat henne med vanliga "hästlindor", typ fleecelindor. :)
 
Sv: Växtvärk

KL
Jag hade också mycket växtvärk och min mamma kom aldrig på något som hjälpte. Jag har även nu som vuxen värk som känns likadan och då hjälper iallafall värme! Så jag tror också på vetekudde!

Är också intresserad ifall sonen ärvt det! :(
 
Sv: Växtvärk

Svärfars son hade väldig växtvärk och han fick sova med tjocka varma strumpor (upp över knäna) och få massage.
 
Sv: Växtvärk

Min dotter får det ibland (8 år, har haft det av och till sedan hon var 3-4 år). Oftast får hon växtvärken nätter efter att hon varit mycket fysiskt aktiv dagen innan, så kanske att det är nån form av träningsvärk... Brukar komma och gå lite i perioder också. Jag brukar ge alvedon, och massera det onda benet i några minuter. Då somnar hon om och sover i regel resten av natten.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 701
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp