Magont efter magsjuka/matförgiftning?

@cherie Åh så tufft för er och er stackars lilla tjej ❤️. Jag känner verkligen med er. Jag har ingen bra koll på just sjukvårdsgrejer så vill ogärna ge råd men jag hade personligen övervägt att åka in om jag inte såg en drastisk förbättring ganska omgående.
 
Åh suck, dottern sov nästan hela natten helt utan smärta (bara ett uppvak vid kl 22 och då inte så extrem smärta). Hela fm var hon nästan, men inte riktigt, som vanligt. Hon sa själv att hon är "bara lite sjuk nu, magen gör lite ont men inte så mycket". Sen på em smög sig magontet på och blev bara värre och värre, sista timmarna-timmen innan läggdags hade hon så himla ont i täta skov 😔 Vi la henne lite tidigare för kvällen, hon ville inte ens läsa saga för hon var helt utpumpad av smärtan och somnade nästan bara vi bar upp henne till sängen 😔 Jag fattar inte dessa svängningar och nu är vi inne på dag 10, känner mig helt maktlös och undrar när hon ska få må bättre 😭

Blir det en jävlig natt och förmiddag imorgon så ringer vi nog 1177 igen och överväger att åka in på nytt, men jag vet inte vad det ska ge heller... Är hon återigen lite bättre imorgon bådar det förhoppningsvis för en successiv förbättring som kanske går lite upp och ner?
Snälla, åk in igen. Tjata er till mer hjälp. Hon lider ju. Lilla lilla tjejen… Hjärtat brister.
 
Vi får se hur natten och morgondagen utvecklas. Pratade med 1177 igen och hon jag pratade med tyckte verkligen det lät som hon fått i sig någon långdragen bakterie från maten som är kvar och irriterar tarmen. Men att vi såklart skulle söka akut igen om vi behövde. Vi känner in och känner av... Än så länge har kvällen varit ganska lugn, tack och lov. Hon gnyr lite i sömnen ibland. Lilla skruttan. Ska aldrig äta snabbmat igen!
 
Nu börjar hon äntligen må bättre, peppar peppar! 🙏🙏 Tack för så fint stöd härifrån. Hela dagen igår var hon piggare och klagade bara litegrann och sporadiskt på magont. Bara ett uppvak i natt med mycket magont. Idag på morgonen börjar det hoppfullt också. Nu hållar vi tummarna!
 
Nu börjar hon äntligen må bättre, peppar peppar! 🙏🙏 Tack för så fint stöd härifrån. Hela dagen igår var hon piggare och klagade bara litegrann och sporadiskt på magont. Bara ett uppvak i natt med mycket magont. Idag på morgonen börjar det hoppfullt också. Nu hållar vi tummarna!
Åh vad skönt för er och lilltjejen ❤️. Vilken lättnad! Håller tummarna att förbättringen går snabbt nu!
 
Hur går det för henne?

Så fint att du frågar. Idag har hon mått jättebra, inte klagat på magont en enda gång. Första gången på 11 dagar vi kunnat lämna hemmet för annat än vagnpromenad runt i kvarteret, vi passade på att hälsa på hos faster och hennes katter då dottern älskar djur. Lite lägre energi än vanligt, men inte så konstigt när hon varit dålig så länge. Vi hoppas på en smärtfri natt också!

Mår hon bra imorgon också ska vi nog våga införa lite vanlig mat igen och inte bara skonkost.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 401
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 166
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Kilauea
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 008
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp