Vakna upp på Morf!

Sv: Vakna upp på Morf!

Instämmer tyvärr i den aktuella artikeln. Jättefin anläggning med alla möjligheter som behöver marknadasföras och utvecklas.
 
Sv: Vakna upp på Morf!

Är det så särskilt ovanligt att det ser ut sådär på ridskolor idag?
Jag bor långt ifrån och har aldrig vart på Morf så den ridskolan vet jag ingenting om.

Vantrivs man på en stor apparat som en ridskoleanläggning brukar vara så är det enligt min erfarenhet, bättre att flytta.
Jag skulle aldrig i livet stalla upp på våran lokala ridskola även fast det vore bra med tanke på träningsmöjligheter, det ligger centralt etc. men jag tycker inte om hur folk beter sig ang. sköthästar hit och dit och skitsnack sinsemellan.
Även fast det var över 10 år sedan jag red på ridskola så har jag varit kvar på privathästsidan ett bra tag efter och jag vet att skitsnack och dålig stämning påverkar även den sidan stallet.

Men vill man vara kvar och förändra någonting är det första man får göra -prata med styrelsen.
Det hjälper inte mycket att gnälla anonymt i tidningen.
 
Sv: Vakna upp på Morf!

Jag blir lite förbannad på den typen av insändare som man kan hitta ovan. Inget konkret. Ingen avsändare. OCH dessutom har personen mage att skriva att "flera andra tycker likadant".

Inte lätt för styrelsen att ta till sig den "kritiken".

Anklagelser om skitsnack ekar faktiskt lite tomt när man håller på likadant själv.

Förstår heller inte tänket med att privathästägare skulle få vara där mer. Självklart får de som har en egen häst rida mer än en lektionsryttare som rider en gång per vecka. Osar lite avundsjuka kanske?

Elever som inte utvecklas är nog en annan fråga. Här behövs ju givetvis något konkret. VILKA elever utvecklas inte? Kan eleven själv göra något åt detta?

Vill tillägga att jag inte har något med MORF att göra och inte varit där på ganska länge. MEN när jag varit där har jag inte märkt någon dålig stämning eller inte välkommen attityd.
 
Sv: Vakna upp på Morf!

Sett som ridskola verkar detta vara en bra anläggning inte tu tal om det men det verkar som ryttarna flyr fältet när det kommer till någon form av tävlingsverksamhet. Föreningen och anläggningen skulle kunna ge så mycket till så många. Vi hoppas på att det kommer att utvecklas den vägen. Heja på!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är nu 10 år sedan jag började få konstiga symptom som jag i efterhand lärt mig var stressrelaterat (så som att plötsligt och...
Svar
9
· Visningar
1 802
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 109
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp