Välja buren som sovplats/trygg plats?

paradiset

Trådstartare
Min hund är redan 2 år och inte burtränad förrän jag fick honom och köpte en till bilen. Då blev han trygg i bilen. Han skäller inte i buren och lägger sig ner går in i den om jag säger gå och lägg dig och pekar. Men han stannar inte kvar frivilligt. Varför jag vill lära honom detta nu helt plötsligt är pga lite ändrade rutiner hemma och pga att han blir så osäker i nya miljöer så vill ha en konstant trygghet med mig.

Sv: Välja buren som sovplats/trygg plats?

Svarar mig själv:p Bäddade med en mjuk kudde och vips hunden gick och lade sig frivilligt. Mjukt ska det visst vara när man är nerrakad och allt =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 071
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 663
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 503
Senast: fixi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 869
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur