Välkänt spam? (Hotmail)

Philosophia

Trådstartare
Jag har en hotmailadress och när jag loggade in på den idag så hade jag 18/4 fått över 100 mejl (postmaster-någonting-deliveryfail...) med någon bilaga. Först i raden var det ett mejl som angavs komma från mig själv med rubriken "Hi" (varför jag i hela fridens namn skulle skriva hej till mig själv).

Jag brukar nästan aldrig få spam och får jag spam så brukar e-posten själv rensa ut det som skräppost, men nu ligger det en hel uppsjö med felmeddelanden i min inbox. Är det en välkänd typ av spam? Bör jag göra något för att förhindra att det återkommer?

Sv: Välkänt spam? (Hotmail)

Bara att strunta i det. Spam-botarna använder slumpmässiga avsändaradresser, där de kör på med samma ett litet tag och sen går vidare till en ny. Din adress råkade helt enkelt komma fram som avsändare för en burst och det du ser är aviseringar om misslyckad leverans från felkonfigurerade mail-servers. (Felkonfade eftersom man ska låta bli att skicka tillbaka felmail till några andra än sina egna användare.)

Sv: Välkänt spam? (Hotmail)

hmm... jag har oxåfått ngt konstigt... men när jag får från det där (som du skrev), så har det berott på att min mail inte skickat iväg mailet jag velat skicka till ngn... känske är det.. för då om man skrollar ner sidan så kommer mailet du skrivit upp...
Men jag är nog den minst datakunniga i hela landet just nu käns det som... :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka