Ämelie
Trådstartare
Jag tycker min 13 veckors valp äter för lite och har dålig aptit. Han äter lite mer än hälften av vad det står att han ska äta på förpackningen. Han får inga "godsaker" mellan måltiderna. Efter han ätit lunch och middag brukar jag träna lite enkla saker (sitt, ligg, vackertass osv) och då får han resterna av hans hundfoder som belöning. Har får något tuggben ibland också. Han har varit hos mig i 9 dagar och han äter mer nu än vad han gjorde i början. han dricker normalt och är en pigg och normal valp i övrigt. Jag har provat att blötlägga, men det slutade med att jag fick slänga så mkt att jag började ge honom torrt. Jag ger honom 3 mål om dagen på regelbunda tider. Han äter RC juniorfoder. Jag tycker inte att han är mager (ingen annan heller som sett honom), men det skulle nog inte skada om han hade lite mer hull.
Oroar jag mig i onödan? Jag är van med familjens stora blandras som sätter i sig allt han kommer åt. Tänker ringa till uppfödaren och fråga om råd men tänkte även höra lite med er här på buke!
Tacksam för svar!
Oroar jag mig i onödan? Jag är van med familjens stora blandras som sätter i sig allt han kommer åt. Tänker ringa till uppfödaren och fråga om råd men tänkte även höra lite med er här på buke!
Tacksam för svar!