Sv: Vår egen petra_el i tidningen!
Tack ska ni ha för de snälla orden, de värmer verkligen :-) Vi vill bara hjälpa med det vi kan då vi vet vilken j*vla mardröm det är.... Lite "Pay it Forward" tycker jag vi kan ha mer av här i världen. ;-)
Jag vet vilken mardöm det är.
För många år sedan så vandrade min dåvarande BC kille iväg, vi bodde mitt i tiomilaskogen där det dessutom just då hade fötts en kull nya vargar.
Efter tre dygn av sök o ångest o smärta så skrev jag av honom från listan av de levande.
Dagen efter ringde polisen upp mig, hunden hade hittats på farstun hos en skogseremit som inte hade telefon eller radio, men en sommarstugeägere råkade vara där för att se om sitt hus.
Han hade vandrat över länsgränsen o att han inte blev vargföda är ett mysterium.
Jag vill på ingett sätt förringa er betydlse, men "folk" har en förmåga att förringa polisens förmåga att faktiskt göra nytta.
Nästa BC rymde o jag fick samtal från Älvdalen o Gävleborg som sett en trefärgad hund, då var denne redan hemma.
Lokalradion är kanon i många tillfällen + att man själv tar hand om hundar som springer lösa.
Själv har jag 2 Retriever koppel (modell starkt) i bilen och de har kommit till nytta vid flera tillfällen när jag stött på lösa hundar, svårast är det efter högtrafickerade vägar.
Om vi alla hjäps åt att kontakta petras sida o myndigheter, inte bara när en hund är försvunnen, utan även de vi plockar upp som är på rymmen så kommer vi långt.