Vår egen petra_el i tidningen!

Sv: Vår egen petra_el i tidningen!

Jättekul!!!:laugh:
Petra gör ett superjobb för både ägare och hundar!

Hon hjälpte mej sprida info om min ena huligan när han var borta i 4 hemska dygn.
Det var jätteskönt att känna stöd i en sån sits.

Mycket bra reportage, och en eloge till er som jobbar med detta!

Tack ska ni ha för de snälla orden, de värmer verkligen :-) Vi vill bara hjälpa med det vi kan då vi vet vilken j*vla mardröm det är.... Lite "Pay it Forward" tycker jag vi kan ha mer av här i världen. ;-)

Håller absolut med dej!
Man blir lyckligare av att ge än att få så att säga.:)
Att kunna överlämna någons hund eller katt till en överlycklig ägare är guld värt!
Och har man nån gång varit av med ett djur,om än för en kort stund,så vet man hur hemskt det är.
Och att organiserad efterlysning behövs är uppenbart.Tyvärr.

Tack ska ni ha för de snälla orden, de värmer verkligen :-) Vi vill bara hjälpa med det vi kan då vi vet vilken j*vla mardröm det är.... Lite "Pay it Forward" tycker jag vi kan ha mer av här i världen. ;-)
Jag vet vilken mardöm det är.
För många år sedan så vandrade min dåvarande BC kille iväg, vi bodde mitt i tiomilaskogen där det dessutom just då hade fötts en kull nya vargar.
Efter tre dygn av sök o ångest o smärta så skrev jag av honom från listan av de levande.

Dagen efter ringde polisen upp mig, hunden hade hittats på farstun hos en skogseremit som inte hade telefon eller radio, men en sommarstugeägere råkade vara där för att se om sitt hus.
Han hade vandrat över länsgränsen o att han inte blev vargföda är ett mysterium.

Jag vill på ingett sätt förringa er betydlse, men "folk" har en förmåga att förringa polisens förmåga att faktiskt göra nytta.
Nästa BC rymde o jag fick samtal från Älvdalen o Gävleborg som sett en trefärgad hund, då var denne redan hemma.

Lokalradion är kanon i många tillfällen + att man själv tar hand om hundar som springer lösa.

Själv har jag 2 Retriever koppel (modell starkt) i bilen och de har kommit till nytta vid flera tillfällen när jag stött på lösa hundar, svårast är det efter högtrafickerade vägar.

Om vi alla hjäps åt att kontakta petras sida o myndigheter, inte bara när en hund är försvunnen, utan även de vi plockar upp som är på rymmen så kommer vi långt.

;)

Absolut, jag håller helt klart med dig vallhund när det gäller Polisen, som "snutdotter" är jag nog även lite partisk ibland och tror det bästa om många poliser. ;-) Självklart finns det de som inte borde sitta och ta emot samtal om lösspringande hund och svara "släpp ut den igen så springer den hem" men...det vet jag fler poliser som gapat stort när man berättat att de sagt så.

Jag har gjort egna retreiverkoppel och har med mig överallt. Det behövdes ju dock inte när den senaste hunden vår tax fångade in kom och sprang förbi vår gård här hemma, då hade man ju alla koppel här hemma att ta till ;-) Vi sa det att nu har det gått långt nu rymmer hundarna hit oxå hihi

Tillsammans kan man göra väldigt mycket :-)

Har aldrig varit inne på sidan, försökte nu men får bara upp en reklam om jobb.nu?

vi har lite reklam som snurrar längst till höger på sidan. Va konstigt, vi har inte fått några rapporter på att något är fel. Hmmm...säg gärna till om det fortsätter att inte fungera alls.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 591
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt... 2
Svar
34
· Visningar
5 679
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola... 2
Svar
24
· Visningar
6 067
Senast: nilie
·
Övr. Hund Istället för att kapa nån annans tråd så startar jag en egen. Jag har ju två hundar, en vit herdekorsning på 5 år och en irländsk...
Svar
12
· Visningar
1 830
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka