Var får man tag på detta bettet?

Tigertofflan

Trådstartare
Är på jakt efter ett pelham med lösa bridongringar. Men det verkar vara snålt med det även utomlands. Nån som vet vart man kan få tag på ett? Poloshop?

horse101000.jpg

horse101001.jpg

Är det nån som faktiskt vet vad detta heter? Jag har fått för mig att det kallas Fulmer Pelham, men jag är inte säker på att det är rätt..

Sv: Var får man tag på detta bettet?

Hej och hå, jag hittade det just!
Kallas rugby pelham, förövrigt.

Så.. ja... det var inget :angel: :D

Vad gör de där ringarna för skillnad egentligen?

I england används det ganska flitigt i ponnieklasser där ponniesarna ska vara utrustade med kandar. Eftersom många ponnyraser har små munnar och har svårt att härbärgera två bett i munnen använder man ett rugbypelham istället och då ser det ut som om man rider på kandar trots att man inte gör det - piffig lösning tycker jag:D

Jag vet att den används i polo men har inte satt mig in i den sporten. Provade rida en polocross ponny en gång och jag var förvirrad inom 30 sekunder på alla tyglar och bett och då polocrossutövarna har färre remmar och pryttlar än de rena poloutövarna gav jag mig inte in i den snåskogen:crazy:

Apo

Åh tack för upplysningen. Kan det vara nåt för min heta islänning eller ska jag fortsätta tänka på ett bitless bridle. De flesta som sett han in action säger men gud är du galen. Bitless på den och du kommer aldrig få stopp...
:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Anonymt nick, och nej jag vet inte om personen är just mytoman, jag vet bara att hon ljuger om väldigt mycket. En vän har i många år...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Otherside
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 610
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer