Var går gränsen för att klema?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Plingplong
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 868
P

Plingplong

Hamnade i en diskussion med min syster här om dan, som själv har 2 katter, hon tycker tydligen att jag är på gränsen till löjlig när det gäller min katt.
Grejen handlade om att jag skulle ner till hennes sommarställe i småland, över helgen, men jag funderade på att inte åka pga min hankatt.
Jag hade lämnat honom hos min mor dagen innan avfärd och när jag pratade med henne (efter säkert 14 timmar) så hade katten fortfarande inte flyttat sig ifrån sitt gömställe ens för att äta. Han är lite skygg och egen av sig, väldigt lättskrämd och har bara sovit borta en gång innan detta och då var det med mig.

Hur är ni med era katter, är jag verkligen löjlig som skulle ställa in en helgs festande för min katt?

Definitivt inte. Det är du som känner din katt och vet var gränsen går.

Det är konstigt: folk tycker sällan att de som klemar om sina hundar faktiskt klemar, man hör det mycket oftare om kattägare.

mandalaki

Hur är ni med era katter, är jag verkligen löjlig som skulle ställa in en helgs festande för min katt?

Det finns ingen gräns för att klema!

Jag tycker absolut inte att du är löjlig. Tvärtom.

Ja, man kan ju bara undra om det hade blivit nån diskussion om det var en hund det handlade om.
Varför är det så?

För "katter klarar sig alltid", du vet :smirk:

Jag brukar helt skamlöst använda mina katter som förevändning när det är nåt jag inte vill: "Sorry mamma, jag kan inte vara borta två hela dygn över jul från katterna..." :angel:

mandalaki

Jag brukar helt skamlöst använda mina katter som förevändning när det är nåt jag inte vill: "Sorry mamma, jag kan inte vara borta två hela dygn över jul från katterna..."

DET är däremot att klema! ;)

Nähä då. Ett dygn räcker alldeles utmärkt med familjen :angel:. Innan katterna var det mycket svårare att skylla på nåt.

mandalaki

Hmm, det där kan inte jag använda som argument, eftersom katten är deras "barnbarn" och givetvis ska med och få julklappar (av mina tidigare katthatande föräldrar...)

Men visst händer det att man stannar hemma från kul grejer för att man inte hittar vettig kattvakt, senast var det midsommarhelgen i Smögen som fick förkortas drastiskt eftersom det är rätt kört att hitta någon som vill stanna i stan den helgen.

Hihi, härligt att det inte bara är jag som släpar med missarna till julfesten... Om det så är hela släkten så är Oliver & Azlan där :D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 067
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 896
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025