Vår hemsida som jag slitit med i månader har blivit hackad!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 770
C

clownen

Jag blir så trött! Nu vet jag inte om jag ska strunta i att göra om den, då det inte känns speciellt lockande att starta om...

Hur gör ni andra med hemsidor? Har ni varit med om liknande incidenter?

:cry:

Vår hemsida var byggd i Joomla!

Sv: Vår hemsida som jag slitit med i månader har blivit hackad!

Kontakta företaget och se om de har backup på sidan?

Kontakta företaget och se om de har backup på sidan?
Tack!

Nu har jag gjort det! Dem har troligtvis backup!

Dom säger att en subdomain har en joomlainstallation som blivit hackad eller att det skett i en trejepartsinstallation.

Dem berättade även att det är mitt ansvar (vilket jag har förståelse för) att se till så att scripten är säkrade mot hackers. Hur vet jag att scripten är det då? :confused:

Vet inte hur mycket du skriver själv av script och sådant, men det finns guider på hur du kan minimera riskerna att någon använder olika typer av hack för att komma åt dina sidor och databasen.

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 222
Senast: NilHe
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 474
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka