Var hittar jag torvströ till bra pris

Etienne

Trådstartare
Var kan man köpa torvbalar till ett bra pris i Stockholmsområdet? Bonden jag står hos tar 125 kr balen (vilket jag anser är hutlöst, i mitt förra stall tog de 80 kr) alla tips om var jag får tag i torv emottages tacksamt.

PM:a gärna!
 
Granngården har ju.

Och så finns det väl i Enköping något ställe som säljer spån och torv har jag för mig RS-produkter tror jag de heter.

/Hippo
 
Granngården tar 80:-/bal.
Skulle också vilja ha tag i billigare, det går åt 2 i veckan åt min häst....
 
Rölunda heter stället. Det ligger nära Bålsta och Sigtuna.
Det blir rätt billigt om man åker dit och hämtar en pall själv. Men de kör ut också. Och det blir rabatt om man köper flera pallar.
 
Finns även en bonde i Vallentuna som säljer. Man får hämta själv om man inte köper flera pall. Kommer inte ihåg exakt pris, men billigare än Granngården. Kanske 60 + moms? PM.a om du vill ha tfn-nr.
 
Det är väl inte bra pris - det är ju ockerpris!
RS-produkter har bra pris, de har större torvbalar än ordinarie för runt 70:-. De annonserar i Ridsport.
Beställer man hem så går det att få de "normala" torvbalarna för 61,25 inklusive transport och moms. Men då måste man ju beställa ett ganska stort antal pallar.
 
Sv: Var hittar jag torvströ till bra pris

lånar knapp.

jag betalar 64 kr/bal. tycker det är helt ok. väldigt fin torv, hittar aldrig massa skräp och stora träbitar i dem. tog dock slut för någon vecka sedan, skickade iväg pappa till granngården för att köpa några. slänger ut en i ena boxen och börjar sprida ut. oj då, en pinne lika stor som en cocacolaflaska. hm, en till? vafan ere som sitter fast i grepen? jo en gummislang. då undrar man varför man ger 80 spänn för sån skittorv? jag har två hästar hemma, snart tre. räknar då med tre bal/vecka, nu går det ju bara två ;)
 
Sv: Var hittar jag torvströ till bra pris

Jag letar nån att samköpa torv med om nån i sthlmsområdet är intresserad :) Som sagt RS är billigast av de jag hittat :)
 
Sv: 60:-/bal

Jag köper för 60:-/bal inkl. moms och transport. DET är bra pris, tycker jag. Man måste dock köpa 5 pall á 21 balar, så det gäller att man är några som kan samköpa.
Hör av dig om du vill ha namn & tel.

/L
 
Sv: Var hittar jag torvströ till bra pris

corzette skrev:
Jag letar nån att samköpa torv med om nån i sthlmsområdet är intresserad :) Som sagt RS är billigast av de jag hittat :)

Torven från RS vill du inte ha något att göra med, det kan jag nästan garantera. Vi hade den en vinter, och det var riktigt skräp! Hur blöt som helst (inga hål på plasten, nej), den frös helt på vintern, och var helt enkelt urdålig. Vi köper annan torv nu, kan jag säga!
 
Sv: Var hittar jag torvströ till bra pris

Huntress skrev:
Torven från RS vill du inte ha något att göra med, det kan jag nästan garantera. Vi hade den en vinter, och det var riktigt skräp! Hur blöt som helst (inga hål på plasten, nej), den frös helt på vintern, och var helt enkelt urdålig. Vi köper annan torv nu, kan jag säga!

Oki .. Tackar för tipsen :)
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 175
Senast: EmmaBovary
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp