Var sitter hältan?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lillcrim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 153
L

lillcrim

Hej! Har en häst som markerat en tid på v fram. Men när han rids i form, alltså sänker huvudet och lyfter ryggen så går han helt rent. Nu har han plötsligt efter en veckas vila blivit jätte halt. Hittar inget som syns eller känns. Har fått en tid på klinik på tisdag men nu undrar jag om någon här vet var hältan kan sitta.

Sv: Var sitter hältan?

Konstigt det här. Hästen har nu bytt hälta från v f till h f sen h b. Tagit prover nu och dom visar neg på allt utom förhöjda muskelvärden. Var jätte dålig i förrgår och kunde knappt gå. Idag mycket bättre men forfarande halt.

Sv: Var sitter hältan?

har inte så stor erfarenhet av fång, men tanken slog mej nu eftersom hästen blir halt på olika ben..

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 598
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka