Vara vaken hela dagarna?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 906
Sv: Vara vaken hela dagarna?

Min tjej är 1 år och 9 mån och hon sover 1½ h på dagen och 11 h på natten. Då mår hon toppen! Alla är ju olika som sagt och jag skulle inte kunna minska mer på dagsömnen än. Hon vill sova. Hon t o m ber om det!

Phu igår gick jag med honom i vagnen i två och en halv timme.
Han somnade inte, i förrgår gick det jättelätt att få honom och sova:confused:

Phu igår gick jag med honom i vagnen i två och en halv timme.
Han somnade inte, i förrgår gick det jättelätt att få honom och sova:confused:

Min och din son verkar vara i exakt samma fas, fast min är några månader äldre. Igår frågade jag om han ville vila, och han visade att han ville sova i pinnavagnen (istället för vanliga vagnen) och hade jättebråttom med att bli nedbäddad. Maken drog honom i fem minuter, sen sov han som en stock i 1,5 timme.

Idag hände det så mycket under dagen, så jag skulle inte ha haft tid att söva honom, men han verkade inte det minsta trött, så jag frågade inte ens. Han var vaken hela dagen. Inte gnällig ens framåt kvällen, fast kanske lite mer snubblig. Men han somnade inom fem minuter när jag hade lagt honom.

Men suck!!

När jag började skola in på dagis blev han bättre att natta.
Men det var bara ett kort tag sedan var det lika igen.
Så trött på det här! Han ÄR trött men har bara bestämt sig för att inte sova.
Det kvittar vad jag gör, han VÄGRAR! Bara skriker, tjuter, vandrar runt i sängen och slår huvudet i sängen. Vad fan gör man?! Fattar inte vad 17 det är med honom. Hur svårt ska det vara och bara sova? Han är ju så satans trött.
Igår fick jag ge två flaskor välling för att han skulle somna. Men han äter bra på dagarna så det ska inte behövas.

På dagen är det inga problem men kvällarna är hemska! Hjälp!!

Han kanske ar i en vaxa-period och behover mkt mat samt har myror i kroppen. Mina var ocksa lite besvarliga att natta en tid, kunde ta 1.5h, de stallde sig upp i sangarna heeela tiden, dunsade omkring och tog rent generellt halva kvallarna pa sig att varva ner. Och de at ocksa jattemycket da - aven under natten :crazy:
Loste det sa att de fick laggas 30-60min senare an normalt. Langre nedvarvning och valling i tva omgangar under tiden (alltsa inte i sangen). Sen satt jag eller pappan pa en stol i deras rum och laste en bok, och varje gang de studsade upp och hangde over kanten sa gick man upp och lade ner dem igen och sade "sovdags", tillbaka till stolen. Sadar holl vi pa, det tog val nagra veckor och sedan fattade de galoppen :D
Nu har vi odramatiska laggningar igen :laugh:
De far garna vara vakna sa lange de vill efter att de lagts men de far inte hojta och stimma och skrika och rent allmant ga upp i varv. Nu somnar de oftast mer eller mindre omgaende men ibland sa sitter de upp och leker en stund eller tjattrar med varandra och det ar helt ok :love:

Sen satt jag eller pappan pa en stol i deras rum och laste en bok, och varje gang de studsade upp och hangde over kanten sa gick man upp och lade ner dem igen och sade "sovdags", tillbaka till stolen. Sadar holl vi pa, det tog val nagra veckor och sedan fattade de galoppen
Nu har vi odramatiska laggningar igen
De far garna vara vakna sa lange de vill efter att de lagts men de far inte hojta och stimma och skrika och rent allmant ga upp i varv. Nu somnar de oftast mer eller mindre omgaende men ibland sa sitter de upp och leker en stund eller tjattrar med varandra och det ar helt ok

:laugh::idea:

Precis så har vi gjort ända sen V började ställa sig upp vid 8 månader ungefär. Bara lägga ner igen, helt odramatiskt. Sitta upp i sängen och leka med gosedjuren är helt tillåtet, gränsen går när han tar tag i tvärslån ovanför spjälorna, då läggs han ner igen.

Det är oftast hans pappa som lägger honom, då brukar han ställa sig upp 1-2 gånger och sen självmant lägga sig ner och somna inom 5-10 minuter. När jag lägger tar det lite längre tid, men han vet precis vad som gäller, och han somnar (nästan) alltid utan gråt. Blir han lessen är han i allmänhet övertrött.

V är nästan 11 månader, så det kanske blir värre senare, vad vet jag... Nu funkar det i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 919
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 918
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 900
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S