Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är rätt. Men nu är jag hur mesig som helst
. Jag vet inte ens om jag borde söka vård (och ja, normalt sett ringer jag t.ex. vårdcentralen och beskriver problemet och frågar om råd).
Jag har pcos och när jag inte äter p-piller (vilket jag inte gör nu) har jag i princip aldrig mens. Senaste månaderna har jag dock haft blödningar lite då och då, inte så mycket som vid mens och inte sammanhängande. Senaste veckorna har det varit nästan varje dag och jag börjar ge upp hoppet om att det ska ta slut
. Börjar bli dyrt med mensskydd
. Lite ont i magen också vilket jag normalt sett aldrig har, men det är inte särskilt farligt och inget jag skulle överväga att söka för om det enbart var det.
Känns som att de troligtvis kommer fråga när jag senast tog cellprov, vilket jag har hoppat över väldigt länge nu
. Så: avvakta och vänta på att det slutar eller kontakta barnmorska och be om cellprov (men då ska man väl inte ha mens egentligen?) eller ringa vårdcentralen och be om läkartid (men jag har träffat läkare på vc som inte ens vet vad pcos är, så det känns kanske inte så lovande?) eller ringa gynekolog men här tror jag att det är sjukhuset som gäller, och sist jag var på det stället (flera år sen) var gynekologen en sur gubbe som tyckte att jag kom dit i onödan trots att jag blivit tillsagd av gynekolog på ett annat sjukhus att söka vård där.
Nu har jag gått och tänkt i en vecka "hm, undrar om jag borde kontakta vården" och sen "äh det slutar snart". Läste på 1177.se men det var väldigt otydligt tyckte jag. Och jag är rädd för att söka vård i onödan och så blir de arga på mig och rädd för att överhuvudtaget besöka vården den här tiden på året pga calicivirus och dessutom inte överförtjust i gynundersökningar.
Jag har pcos och när jag inte äter p-piller (vilket jag inte gör nu) har jag i princip aldrig mens. Senaste månaderna har jag dock haft blödningar lite då och då, inte så mycket som vid mens och inte sammanhängande. Senaste veckorna har det varit nästan varje dag och jag börjar ge upp hoppet om att det ska ta slut
Känns som att de troligtvis kommer fråga när jag senast tog cellprov, vilket jag har hoppat över väldigt länge nu
Nu har jag gått och tänkt i en vecka "hm, undrar om jag borde kontakta vården" och sen "äh det slutar snart". Läste på 1177.se men det var väldigt otydligt tyckte jag. Och jag är rädd för att söka vård i onödan och så blir de arga på mig och rädd för att överhuvudtaget besöka vården den här tiden på året pga calicivirus och dessutom inte överförtjust i gynundersökningar.