Varför inte länkar i svaret?

athena

Trådstartare
Har många gånger fått mina trådar bortplockade för att jag svarat mha en länk. Varför får man inte göra det? Jag har ju lärt mig nu (nåja, rätt bra iaf), men tycker ändå att det är en konstig regel.

När jag själv frågar om något blir jag ju lika glad om ngn skriver en länk till en sida som ger mig svaret på frågan som om personen själv svarar. Jag förstår inte skillnaden?

Snälla förklara för mig, kära moderatorer...
 
Jag tycker att de två följande citaten ur forum-reglerna förklarar det rätt bra:

"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet."

"För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar."
 
Jo men oftast handlar det väl inte om reklam eller dylikt. Och jag _har_ läst den andra raden du hänvisar till i reglerna - frågan är _varför_ det är så? Jag vill inte gnälla utan bara undrar. Tycker själv att det är en onödig regel.
 
Jag kan inte direkt svara. Men jag tycker att det är bra.

Där man frågar där skall man också få svar. Det tycker iallafall jag är det bästa. Det är urjobbigt att behöva surfa runt på en massa sidor - en levande diskussion blir det ju bäst om alla svar kan läsas på ett bräde....

men som komplement till ett uttömmande svar är det väl jättebra !
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vet att många här är ganska så mycket äldre motför mig så ni kanske inte tycker att dethär är så jätte speciellt. Men det är det FÖR...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: Motacilla
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 790
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 924
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp