Varför kan jag inte längre tagga en Facebookvän?

Rie

Trådstartare
Vanligtvis när jag skriver en text och börjar skriva personens namn så kommer ju hela namnet upp och jag kan tagga den personen.
Nu händer inte det inte längre med en person jag vari FBvän med i många år och mig veterligt har jag inte gjort något för at ändra någon inställning.
Hur kan jag få tillbaka henne för taggning, och om det inte gå - går det att göra på något annat sätt?
 
Alternativt bara stängt av möjligheten till taggning, rätt säker på att man kan göra det nu för tiden. Beror ju lite på sammanhang du försöker tagga henne i.
 
Hon kanske har stängt av taggningsfuktionen?. Jag har stängt av den. Jag får dem i ett meddelande där jag kan godkänna om jag vill vara taggad.
 
Vanligtvis när jag skriver en text och börjar skriva personens namn så kommer ju hela namnet upp och jag kan tagga den personen.
Nu händer inte det inte längre med en person jag vari FBvän med i många år och mig veterligt har jag inte gjort något för at ändra någon inställning.
Hur kan jag få tillbaka henne för taggning, och om det inte gå - går det att göra på något annat sätt?
Hon har säkert ställt in sitt konto så att det inte går att tagga henne, men ibland måste man skriva @ före namnet (utan mellanslag) för att det ska funka.
 
Vanligtvis när jag skriver en text och börjar skriva personens namn så kommer ju hela namnet upp och jag kan tagga den personen.
Nu händer inte det inte längre med en person jag vari FBvän med i många år och mig veterligt har jag inte gjort något för at ändra någon inställning.
Hur kan jag få tillbaka henne för taggning, och om det inte gå - går det att göra på något annat sätt?
Som @WBanna säger, testa med @-tecknet före namnet. Jag tycker oftast att det behövs numera.
 
Provade ett testinlägg och det verkar fungera med @ före.
Då får jag väl fortsätta så, och inte veta varför hon föll bort.
Tack för hjälpen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 361
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp