varför???

Re: hmmm

nej precis..det ska ju se propotitionellt ut!..också..
låt barnen rida sina små ponnysar!
det ska vara vuxna på hästar, tykker ja
 
det är sant, det är ett val man gör. ja har redan lagt upp en plan för min ponnii.. för ska ja tävla henne tes ja blir 18 sen ska min lillsyrra ta över henne tes hon blir 18 och sen ska hon ha föl. hehe och när ja fyller 18 ska ja få en jääääätte häst på 180 hihi .. (det e JA som har bestämt d här mina föräldrar är inte alls me på d, ÄN.. :angel: )
 
Gud vad jag önskar att det blir tillåtet att tävla d-ponnyer i vilken ålder som helst. Det finns verkligen ingen som kan ge ett bra argument till varför man inte skulle kunna ha det så.
Då kanske åldrarna på de högre tävlingarna höjs, vilket jag tycker skulle vara bra. Tycker inte om att se 14åringar tävla mot varann i SM etc.. när pengar och sånt står på spel.
 
det är ju inte riktigt juste mot barnen som tävlar med ponnier om en, även om han/hon är kortväxt, väöldigt rutinerad ryttare komme rin på banan och klassar ut de andra! Men(biter mig i läppen) vuxen får väl tävla ponny i unponnyavdelning, om domaren anser att ekipaget är proportioneligt. Kram :D
 
Sv: varför???

Den är ju införd eftersom att d faktiskt är så med ålderskillnaden spm du säjer , men det där med åldersgrupper va inte en dum ide!
 
Sv: varför???

det är nog fler en du som vill fortsäta tävla ponny efter 18 år;) o då skulle sprten inte få en så stark benämning snobbsport, stora hästar är mkt dyrare än ponnysar .
 
Sv: varför???

Tråden är nästan 3 år gammal och den användare du svarar är borttagen för länge sen. Varför väcka så här gamla trådar?
 
Sv: varför???

har man 18 års gräns för ponny bara för att man inte ska tävla mot "gammla" ryttare?? konstigt tycker jag då jag som 12:åring va tvungen att byta från ponny till häst då jag blev förlång... liksom hur kul är det att tävla mot gubbar på 55 bast som ridit i 40 år längre en en själv?? tycker gott och val ätt man (om man är lagom lång) kan få tävla sin ponny längre och umgås m "jämnåriga"..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 921
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 962
Senast: fio
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 077
Senast: Puffindog
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp