Varma ridskor

Loretta713

Trådstartare
Jag behöver att par varma ridskor till vintern jag kan rida i, helst inte så klumpiga. Fryser lätt om tårna. Vad använder ni för skor/stövlar på vintern?
 
Jag har ett par fårskinnsfodrade Cavalloskor. Sedan har jag termobyxor som värmer hela kroppen även fötterna. Brukar inte frysa trots att jag är frusen av mig.
 
Mountain Horse Rimfrost Paddock! Är väldigt frusen av mig men dessa håller jag mig varm i, är det riktigt kallt har jag 2 tunnare ullstrumpor i och fryser aldrig. Är inne på mitt tredje par nu och älskar dem!
 
Jag beställde just ett par Caldi Optimum-stövlar från Börjes. Får se vad det är för något då jag inte hittade några som helst omdömen om dom någonstans men de var de enda med ullfoder till vettigt pris jag kunde hitta och jag vill inte ha syntetfoder. Är dom för plastiga åker dom tillbaka men fick vinterångest när jag var ute igår så kände att jag måste skaffa mer varma kläder :o.
 
Jag vill få plats med tjocka raggsockor utan att det känns trångt och har därför gett upp ridskor på vintern, Jag har arbetskängor från sievi istället. Herrläst är lite bredare (raggsocksplats!) stålhätta ( alltid bra i stall) bra tåutrymme, bra sula som funkar i stigbyglar och verkar vara outslitliga
 
Att inte frysa handlar sällan om en enskild grej du har på dig. Du kan ha värstingkängor, sno @Leoni herrkängor och ragger, sen har du bomull närmast kroppen så fryser du om tårna ändå. Jag har lagt ner både tid och pengar på en ute-garderob i tre lager. Lager ett, funktionsmaterial höst och vår. Ullfrotté på vintern, sen fleece eller ulltröja som lager två, sist nån som stoppar vinden. Tunna ullstrumpor, plus raggisar vintertid och rejäla kängor. Till vintern blir det Muck-boots i stallmiljö och Ariats H20 att rida i. Dyra och bra.
 
Jag har ett par mountain horse Snowy river och älskar dom! Blir det för kallt så har jag ett par stövlar från steeds, dom fungerar ner till -20/25. Men är lite klumpiga, jag bryr mig dock mer om.att inte frysa ihjäl.
/Fryslort som bor i norrland
 
Jag har också MH Snowy Rider och de är riktigt varma. Använder en lite halvtunn ullstrumpa och är alltid VARM om fötterna.
Skorna var dock väldigt klumpiga (för mig) att gå in, man får ta sig igenom det och sen blir de jättesköna.

Det negativa är att de är så tjocka att shortchaps inte funkar.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
806
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 337
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp