VARMA stallkängor/ridskor resp stövlar...

Alexandra_W

Trådstartare
Ni som sökt varma stallkängor/ridskor... (det är flera stycken så jag skriver en ny tråd, hoppas det inte tas som 'reklam', så jag får svara i alla trådar istället)..

Jag är superfrusen om fötterna och har provat det mesta men ändå frusit. Men NU har jag hittat rätt :love: Köte ett par MH Rimfrost rider skor. De finns även som ridtövel.

Och jag har inet frusit en enda dag, och som kallast har det varit minus 30. Inte frusit varken vid mockning eller timslånga skritturer. Oftast har jag inte ens haft sockor.. Har heller inte blivit blöt om fötterna ens i djup blötsnö.

rekommenderas varmt!
 
Aha, finns dom som skor oxå??
Har stövlarna och dom är såååå varma och sköna! Helt otroligt!
Måste springa och prova skorna! Mina som jag har nu är inte alls varma... (Jolly Jumper)
 
Japps, finns som skor, med skaft som går en bit upp på vaden. Jag har inte tittat så noga men det ser ut att vara exakt samma fot på stöveln som på skon.
 
Se då till att ha en ren ullsocka endast på foten så blir du varm. Ha inte andra sockar på dig, inte raggsockar = värdelösa, ullsulor eller ullsockar. Svettas du mycket så blir det fuktigt i stöveln och då fryser du.


Kram Favina :bump:
 
Tro mig, jag har testat det. Och frusit så jag fått frostskador (sådana där vita förfrysningsfläckar). Dessutom svettas jag om jag har ull direkt på foten (utan bomullsocka emellan).

Med MH Rimfrost kan jag ha vilka strumpor som helst, behöver sinte sockar förrän det blir kaaaallt, svettas aldrig och är alltid torr och varm om fötterna. Är thinsulatefoder id em, och så en ullsula (ullsula har jag som sagt haft förr).

Jag ÄR superfrusen av mig och brukar frysa om fötterna i det mesta, är det inte för kallt så blir det svettigt och jag fryser av det. Men som sagt var inte MH skorna.

Håller fö med om att raggsockar är rätt värdelösa i skor, de lämpar sig bättre att ha som yttersta strumpa t ex inomhus om det är kallt, men inte i en sko.
 
Jag har oxå bara positivt att säga om dessa stövlar!!
Har inte frysit en gång, och jag tillhör oxå de fotfrysna människorna.

varken blöt elelr kall, det är nästan så jag inte tror det själv, men de är super!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp