Varning, gula och röda kort

Gult kort innebär en varning. Risken att man vid fortsatt dåligt beteende får ett rött kort ökar.

För röda kort gäller följande från och med nu:
1 rött kort ger 1 dags avstängning
2 röda kort ger 3 dagars avstängning
3 röda kort ger 7 dagars avstängning
4 röda kort ger 3 veckors avstängning
5 röda kort ger 2 månades avstängning

Dessa delas ut av moderatorerna i de fall de anser det befogat.

Jag som administratör har även möjlighet att dela ut längre avstängningar.

De allra flesta av er kommer aldrig råka ut för varken röda eller gula kort.
Ett gult kort kan dock ges som ett påpekande till en i övrigt skötsam användare.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

:idea:
Skicka ut ett massmail till alla medlemmar med ovanstående innehåll, då kan ingen sedan komma och påstå att de inte blivit informerade.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Vad krävs för att man ska få rött kort på ett ungefär?

Borde man inte bli bannad om man beter sig ruskigt illa 5 ggr?
Förr blev man väl iaf bannad helt och hållet? Inte för att det hindrar folk från att göra nya användare uppenbarligen. :laugh:
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Det går nog inte att säga exakt vad som ger rött kort, men det är ju grundat i reglerna. Några exempel kan vara upprepade reklam/länkbrott, upprepad förföljning av annan användare, påhopp på andra användare, trollning, snuskgubberier (den var vag den! :D).

Det är faktiskt ingen större skillnad vad gäller banningen. Förr fick du korttidsbanningar, och vid tillräckligt många upprepningar så blev det långtidsbanning. Det här är samma sak, men korttidsbanningen kickar in direkt vid första röda istället för först efter tre röda.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Om det nu skulle hända att man får det (har dock inte hänt mig innan) får man PM/mejl om det röda kortet, eller märker man det bara när man loggar in?

Känns lite dumt o fråga, som om jag förutsatte att bli bannad, men jag är mest nyfiken faktiskt :D
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Och jag måste be er specificera "snuskgubberier".
Gället den endast om gubbar snuskar sig?
För här har vi gott om tjejer som pysslar med detta! :eek:

:angel::D
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Buke är ingen större marknad för kvinnor som raggar tonårskillar och yngre. Utbudet är något begränsat.

men för det var det inte sagt att vi inte gör vårt yttersta när det väl råkar hitta hit någon av motsatt kön!!!!! :o
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Det är skillnad på snusk och snusk.

Några exempel på rött kort:
Användare ber om bilder på unga tjejer i lackridstövlar
Användare ber om amningsbilder eller vill få komma och smaka på en ammande användares bröstmjölk

Jag tror du klarar dig Lycanthrope... :D
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Det är skillnad på snusk och snusk.

Några exempel på rött kort:
Användare ber om bilder på unga tjejer i lackridstövlar
Användare ber om amningsbilder eller vill få komma och smaka på en ammande användares bröstmjölk
Men dom skiter väl i detta och tar sig ett nytt nick istället :cool:
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Gult kort innebär en varning. Risken att man vid fortsatt dåligt beteende får ett rött kort ökar.

För röda kort gäller följande från och med nu:
1 rött kort ger 1 dags avstängning
2 röda kort ger 3 dagars avstängning
3 röda kort ger 7 dagars avstängning
4 röda kort ger 3 veckors avstängning
5 röda kort ger 2 månades avstängning

Dessa delas ut av moderatorerna i de fall de anser det befogat.

Jag som administratör har även möjlighet att dela ut längre avstängningar.

De allra flesta av er kommer aldrig råka ut för varken röda eller gula kort.
Ett gult kort kan dock ges som ett påpekande till en i övrigt skötsam användare.
Var ser vi dessa kort? Under nicket kanske ?

Om man får ett rött kort blir man alltså avstängd 1 dag. Sedan är kortet borta eller består det och isf hur länge? Hur länge består ett gult kort? hur många gula går det på ett rött?
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Alla kort är giltiga i en månad. Vid första röda blir du avstängd/bannad en dag. Om du sen får ett till rött medan det första är giltigt så blir det tre dagars banning. Hinner du med ett tredje under samma månad så får du sju dagar. Hinner sen det första passera bäst-före-datum innan du får det fjärde så blir det sju dagars avstängning igen - tre giltiga = sju dagar.

De gula räknas inte upp till röda, de kan du skramla på dig hur många som helst av. Men om en moderator ser att du har en skrälldus gula så ökar det risken att åka på ett rött jämfört med en person som inte har några kort alls.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Alla kort är giltiga i en månad. Vid första röda blir du avstängd/bannad en dag. Om du sen får ett till rött medan det första är giltigt så blir det tre dagars banning. Hinner du med ett tredje under samma månad så får du sju dagar. Hinner sen det första passera bäst-före-datum innan du får det fjärde så blir det sju dagars avstängning igen - tre giltiga = sju dagar.

De gula räknas inte upp till röda, de kan du skramla på dig hur många som helst av. Men om en moderator ser att du har en skrälldus gula så ökar det risken att åka på ett rött jämfört med en person som inte har några kort alls.
Då får man se till att "måtta in" de röda då :D.


Men om du får ett kort hur ser jag detta då, var kommer det att dyka upp :confused:
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Då får man se till att "måtta in" de röda då :D.


Men om du får ett kort hur ser jag detta då, var kommer det att dyka upp :confused:


Ta det lugnt,Gammeln. :laugh:
Du ser inte om ullo drar på sig ett kort.Det är bara den "drabbade" och moderatorerna som ser de utdelade korten.

Den "drabbade" kommer att bli varse via pm om denne skulle råka dra på sig ett kort.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

Du kommer kanske att kunna se ordet "bannad" under användarnamnet så länge utvisningen pågår antar jag, men roligare än så blir det iaf inte.
 
Sv: Varning, gula och röda kort

en nyfiken fråga bara

har inte detta system funnits tidigare eller inget behov :confused:
och varför nu?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
836
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 071
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp