Bukefalos 28 år!

Vart köper man stolp billigast?

Ramona

Trådstartare
Jag ska köpa stol till mina föräldrars trådgård. De har en större trädgård och det är egentligen bara på baksidan som är inne i skogen det behövs stängsel. Det ska vara hundsäkert (min Jack Russell :angel: ) och så ska det skydda mot rådjuren som går in och äter upp morsans planteringar, så jag sa impregnerade stolpar och sen dra sånt där grönt nät stängsel (typ Gunnebostängsel) på 1 meter eller så. Det borde ju räcka.

Farsan är helt inne på att köpa stolpar på typ någon trädgårdsaffär, men det torde vara billigare på Granngården eller liknande? Vart köper man billiga impregnerade stolpar är nu min fråga? Det handlar om ca 35-40 st så det är ju inga större mängder.

Kan tänka mig att köpa begagnat också, men det fanns inte så mycket när jag letade på Blocket. Finns det andra annonssidor som kanske är bättre? Kanske någon för lantbrukare?
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Det lär ju stoppa dem mer än om ingenting var ivägen, så det lär ju göra en liten skillnad i alla fall. Dessutom ligger tomten inte så till att man hade gått in ifall det var någonting ivägen.....då går man inte på grannarnas tomter istället.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Jag har sett ett trebent (!) rådjur hoppa över ett meterhögt gunnebostängsel på min bakgård mitt i Göteborg - så jag håller nog med emma74, det kommer inte att hindra ett enda rådjur. De flyger ju:eek:.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Jag har sexkantiga imp stolp som du kan få köpa billigt...typ kortare, köpt på granngården. Jag hade dom när jag hade hundstängsel där jag bodde förut. Men jag kommer inte ihåg hur många dom är.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Synd att du inte bodde närmare ;)

Men granngården kan väl tänkas ha sådana till hyfsat pris kan jag tänka mig.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Cheepy brukar ha en klenare modell för runt 5-10 kr st.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Närmsta snickeri/hyvleri/såg kanske är billigare?
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Då får jag åka till Karlskoga, men det kanske lönar sig. Vi får se om jag får tag på någonting lite närmare.

Eller kika i handelsträdgårdar, dom brukar ju sälja sådanna som man stolpar upp träd med.
 
Sv: Vart köper man stolp billigast?

Silvan

Eller så köper ni metervis på tex byggmax och fixar själva till dem i ändan med en yxa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp