vart ska man börja ????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 815
B

bii

jag ska äntligen få köpa min älsklings häst :D o nu är man ju sådär ivrig me att man bara vill iväg o handla alla saker o prylar man behöver.. men va ska man börja?? vad kan vara en bra början att köpa ?? :confused:

Sv: vart ska man börja ????

Det absolut viktigaste är att du köper sårvårdsprylar. En borste och en hovkrats med förståss, resten kan vänta ett tag.

Som sårvård behöver du mild tvål (Lactacyd är bäst), klorhexidin e.d., koksaltlösning i småförpackningar, bomull, linda, sax, pincett, brems.

Grimma och grimskaft
Sadel och träns
2 shabrak

jag skulle köpt
sadel
träns
benskydd
borstar
något täcke
ja så att du lkarar dej så kan du köpa allt det andra sen

Phiz skrev:
jag skulle köpt
sadel
träns
benskydd
borstar
något täcke
ja så att du lkarar dej så kan du köpa allt det andra sen

borstar har jag sen innan o sadel o träns, benskydd och täcke får jag med till hästen när jag köper henne! bra va =)!

Då har du ju redan det mesta som behövs.
Så då håller jag med Susanne, satsa på en första-hjälpen-låda med sårvårdsprylar, brems, termometer, insektsmedel.
Ett par extra grimskaft är bra att ha. Longerlina kanske.
Resten kommer du nog på efter hand, man måste inte ha precis allt från början.

Lycka till med pållen :banana:

Belinda skrev:
Då har du ju redan det mesta som behövs.
Så då håller jag med Susanne, satsa på en första-hjälpen-låda med sårvårdsprylar, brems, termometer, insektsmedel.
Ett par extra grimskaft är bra att ha. Longerlina kanske.
Resten kommer du nog på efter hand, man måste inte ha precis allt från början.

Lycka till med pållen :banana:

TACK SÅ MKT!! ;)

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka