Vart tog alla som klagade på Kinapaketen

Vad menar du? Jag var en som klagade? Om det var det du menade? :) antalen har dock minskat med enorma mängder efter höjda avgifter, vilket är bra!

Vi håller till på Postnords facebooksida, och vi gnäller verkligen inte bara över Kinapaket. Jag beställer relativt ofta saker från små företag i USA, och jag var initialt glad över att avgiften skulle sänkas för mig - tidigare betalade jag 125 kr i hanteringsavgift per paket, nu är det 75. Dock har hanteringen blivit fullkomligt katastrofal, och det tar nu månader för paketen att komma igenom tullhanteringen, om de ens kommer fram över huvud taget. Flera paket har försvunnit på väg från Arlanda till mig, och givetvis betalas då avgiften inte tillbaka. Det senaste paketet jag väntade på returnerade Postnord när jag betalade avgiften, och sedan tog det en månad att få dem att erkänna det, trots att jag hela tiden kunde visa att paketet scannades i USA.

Sen kan jag tycka att det är märkligt att vi ska behöva betala avgift för småpaket när EU generellt har ett undantag för försändelser med värde under 20 euro. Sverige är mig veterligen det enda EU-land som tar ut avgifter från första öret, men det är väl en annan fråga.

Liknande trådar

Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 50 51 52
Svar
1 030
· Visningar
65 422
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 023
Senast: Mineur
·
Mat Från och med idag kan man rösta på Årets matbluff 2024: https://www.aktavara.org/212780/rosta-matbluff-2024 Vilken vara får din röst... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 373
Senast: Mineur
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka