Vart vänder man sig?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Wickid
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 729
W

Wickid

Om man ser att någon misshandlar sitt djur, speciellt hund tänker jag på nu? T.ex. om jag skulle vara ute och gå och ser två killar stå och "träna" en kamphund genom slag och sparkar, ska man ringa polisen så de kommer och ingriper direkt....eller? :confused:

Polisen kan man ringa, men man ska inte lita på att de kommer. Sedan är det kommunens djurskyddsinspektör man skall ringa och informera om vanvård/djurplågeri. Gör inte denne något ska man ringa till länsstyrelsen tror jag att det var och den sista instansen är Djurskyddsmyndigheten.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 744
Senast: tanten
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
440
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 545
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka