Buck
Trådstartare
ja... hästen min har börjat att bocka när hon blivit trött på att vara i ridhuset, rider man då förbi utgången i trav eller skritt så kryllar hon ihop sig och börjar små bocka, helt enkelt för att hon då är trött och vill ut, hon har kommit på att det inte längre fungerar att bara dra iväg och ko sparka.(jobbar på att få bort beteendet.)
jag har nu fegis rem och säkerhets väst när jag rider, men ett problem med västen har kommit. och det är att när jag står i lätt sits över hinder, eller när hon håller på och bockar(står i lätt sits och väntar ut henne för att undvika katapult effekten.) så knuffar västen fram hjälmen så att jag hela tiden måste knuffa tillbaka den
. det är en inställbar hjälm som jag spänner ordentligt, men ändå så knuffas den fram!!! jätte irriterande, specielt när jag ska till ett annat hinder kan jag ju inte släppa tygeln och knuffa tillbaka den, = minskad sikt och distraherad ryttare
hjälmen är en jacson med utbytbara stripes vid ventilationen. västen är en vanlig med 2 delar som formar sig efter en när de blir varma(dvs stel och jobbig den första halvtimmen man rider trots att den bor i uppvärmd sadelkammare :/)
vad kan jag göra?
västen;
en annan väst som jag har liknande problem med, dock är dragkedjan trasig...
dålig bild på min hoppsits.
jag har nu fegis rem och säkerhets väst när jag rider, men ett problem med västen har kommit. och det är att när jag står i lätt sits över hinder, eller när hon håller på och bockar(står i lätt sits och väntar ut henne för att undvika katapult effekten.) så knuffar västen fram hjälmen så att jag hela tiden måste knuffa tillbaka den
hjälmen är en jacson med utbytbara stripes vid ventilationen. västen är en vanlig med 2 delar som formar sig efter en när de blir varma(dvs stel och jobbig den första halvtimmen man rider trots att den bor i uppvärmd sadelkammare :/)
vad kan jag göra?
västen;

en annan väst som jag har liknande problem med, dock är dragkedjan trasig...

dålig bild på min hoppsits.