Västgöta Rytteri

Petronilla

Trådstartare
Hej på er Tornerspelsfantaster. Jag var med lillkillen i Rissne och såg dessa duktiga riddare och försökte hitta en hemsida. Finns det en sådan? Tack för svar. PM gärna!

Sv: Västgöta Rytteri

Hej på er Tornerspelsfantaster. Jag var med lillkillen i Rissne och såg dessa duktiga riddare och försökte hitta en hemsida. Finns det en sådan? Tack för svar. PM gärna!

det är ny startad grupp men några av riddarna är gammla Ryttargruppen från Hova
Bernhard den stora som red i Rissne rider för Infensus.nu

Tack för svaren. De var jättebra och just Bernhard den store var lillkillens favorit. Jag får nog säga Mörkrets Väktare själv... Men det var för att han hade en häst som såg ut som Cheroke en torneamentum häst jag ridit.

Om ni var i Rissne så såg ni säkert mig som var där med Tempelriddarna och slogs till fots denna gång.

Ja det gjorde vi ju! Lillkillen gillade det ochså:)
Jag vågar nog inte tala om för honom att jag har hållit på
med heavy fighting, vill ju inte lura honom i fördärvet.

Mmm.. heavy fighting inom SCA/SKA?? Jag provade det i vintras uppe i Sundsvall. Det var ett skoj sätt att äta gräs på ;)

Japp mellan 2002 och 2004 höll jag på tills kroppen sa ifrån.
Jag hann göra 2 furstetorneringar innan min första nybörjartornering;)

Vad trist att kroppen sa ifrån... Du får börja med WMA (HEMA, Manualfäktning) istället, det är betydligt stillsammare, vi kör ju med semikontakt.

Vi bromsar ju slagen av just den anledningen att inte behöva ha helrustning. Men det såg du ju att vi kör betydligt lösare slag, så det räcker med gambeson, handskar och mask.

Säg inte sådär, jag har precis börjat lite med heavy fighting och har en löjligt svag kropp på grund av diverse krämpor... Men så länge jag kan tänker jag blunda för det! :angel: *blinkar blondinaktigt*

Men det var för att jag var fet, hade löjligt svaga fotleder och taskig kondis.

Sen brakade knäet när jag skulle resa mig upp på¨inbördes och jag fick tillbringa ett par timmar på Eksjö lasarett, var mindre trevlig upplevelse.

Jag försökte komma tillbaka och slogs i en furstetornering, som jag var tvungen att bryta pga smärta och när jag ställde mig i listen på min 4 furstetornering så blev jag rädd! Ville inte få mer stryk. Så jag lade av.

Satte på mig rustningen en gång till. Hos CA i Övik när vi testade heavy från hästryggen på hans fjordingar.

Sen sålde jag allt till en tjej i Uppsala som sedan drog till Finland.
Hon fick barn och sålde hela rustningen till en annan tjej.
Så nu vet jag inte vart rustningen är. Skulle vara kul att följa den ändå!

Mörkrets Väktare och Daniel (vet vad han heter som riddare)

Riddar Örn.

Tycker det är lite kul att den lilla byn som jag bor i nämns här.:angel: den är ju ändå väldigt liten och ingen brukar känna till den.:D

Hej!!
Westgöta rytteri har en hemsida... westgotarytteri.se:laugh:

Så där kan ni se mer av dem..

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
626
Senast: Lavinia
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 761
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025