Vattenkokare med valbar temperatur

Jag skulle vilja ha en sådan, men vill inte en så stor som 1,7 liter .
Finns det mindre? Jag har inte hittat vid googling.
Jag tycker att de blir så klumpiga och då vi bara är 2 så håller vi oss till 1literskokare.
Typ denna, fast mindre och till ett betydligt mindre pris.
https://royaldesign.se/smeg-vattenkokare-med-variabel-temperatur-17-l?p=204921&dfw_tracker=63491-204921&msclkid=cec78f886efe138a6d9eecb76e2442f4&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=P - RDSE - Shopping - Main&utm_term=4579053615612750&utm_content=Main Categories&gclid=cec78f886efe138a6d9eecb76e2442f4&gclsrc=3p.ds

Vet inte vad du menar med mindre pris i summa men den här är 1 liter med reglerbar temperatur.

https://www.addelundbergs.se/elartiklar-maskiner/vattenkokare/wmf-minis-vattenkokare-vario-1-liter/
 
Har en på 1 liter från OBH Nordica. Stegtös inställning av grader.
2CDBBEE7-1129-48D5-A48E-88684369D632.jpeg
 
Fundera över om ni kanske vill ha en 1,7 liters ändå. Vi använder vår till att koka upp vatten till t.ex. pasta. Det går fortare i vattenkokare och drar mindre el än att koka upp vattnet på spisen. Så vi använder det mycket mer än att bara koka upp tevatten.
 
Jag har en vattenkokare med valbar temperatur, en viktig sak när jag valde var möjligheten till att kunna välja 37 grader för att kunna värma vattnet när jag ska baka.
 
Jag har en vattenkokare med valbar temperatur, en viktig sak när jag valde var möjligheten till att kunna välja 37 grader för att kunna värma vattnet när jag ska baka.
För det brukar jag använda min Thermapen så att man får koll på tiondels grader, kalibrerat. Men bra finess! Även om den kanske borde marknadsföras som vattenvärmare och inte kokare.
 
Dum fråga kanske, men varför spelar det roll om det är 1 eller 1,7 liter? Jag bor själv, och har en på 1,7 liter, men kokar oftast 0.5 liter vilket är minimum men också vad mina favvo muggar rymmer. Men kokar också alltid pasta/ris/ägg vatten i den och då är det bra att det Finns lite mer volym 🤷🏼‍♀️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp