Vaxa släp?

HannaZ

Trådstartare
Har läst/hört att man ska vaxa sitt plyfa-släp för att det ska hålla längre. Vad vaxar man med?

Har ett trane från 2002 som är i glasfiberbelag plyfa. Ska dessa också vaxas?
Vaxar man taket?

//H

Sv: Vaxa släp?

Jag har alltid vaxat hela transporten med vanligt bilvax, tror det finns spec. vax på glasfiber mm att köpa om man vill det.
Men min transport har då inte klagat än så länge.:D

ja m båt vax el bilvax..o polermaskin!
taket håller sig fräschare mkt längre. mitt släp är 10 år o har inte ngt mögel alls på taket..medans min kompis 2år gamla StarTrailer XR3000 har världens jävla odling, taket ska vara vitt, men det är typ grågrönt..

*kl*
nu pratar ni om glasfibersläp enbart eller? eller kan man vaxa plyfasläp också?

/LillaMy beredd att slänga sig i skorna och kuta ut till närmaste biltillbehörsförsäljare:D

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 650
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
16
· Visningar
1 681
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka