Bukefalos 28 år!

Vedförvaring kök

Lime

Trådstartare
Kära vedeldande bukefalister, har ni något tips på en möbel att förvara ved i?
Vi är på jakt efter en möbel som rymmer några vedkorgar, gärna som har ett uppfällbart lock så att vi kan sitta framför vedspisen och mysa om kvällarna. Skickar med en länk på vad det ungefär är jag söker (tyvärr var den för liten för behovet) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40274521/
 
Förr fanns en vedlår i ett underskåp. Ofta en som man kunde vicka ut. Finns det något underskåp ni kan offra?

Själv har jag min ved under vedspisen i ett särskilt utrymme som hänger ihop med spisen.
 
Jag har hittat en mindre soptunna med lock som jag fyller med ved....en rätt så snygg lösning om jag själv får säga det :-)
 
Vi har ingen vedlår tyvärr och inget skåp som går att offra heller. Det finns en utdragbar låda under spisen som just nu är belamrad med eldningsbara tidningar, det är förvisso en möjlighet att lägga dem någon annanstans. Tyvärr rymmer inte lådan särskilt mycket ved och det vore skönt att ha motsvarande några korgar inne samtidigt Amerikakoffert kanske kunde vara något, ska hålla utkik på vår närmaste auktionsbyrå :)
Vi har en mindre kökssoffa i barnstorlek till dotterns förfogande i köket, men det tar emot att använda den till småskitig ved när det är en släkting som gjort den.
 
Kära vedeldande bukefalister, har ni något tips på en möbel att förvara ved i?
Vi är på jakt efter en möbel som rymmer några vedkorgar, gärna som har ett uppfällbart lock så att vi kan sitta framför vedspisen och mysa om kvällarna. Skickar med en länk på vad det ungefär är jag söker (tyvärr var den för liten för behovet) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40274521/

Vi köpte just ett läckert 50-talsskåp att förvara ved i. Det är antagligen ett linneskåp från början men måtten tillåter 6 banankartonger med ved, hur bra som helst! 500 kr på återbruksaffär.
 
En kista?
60683
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp