Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sålde en vara för 400kr inkl frakt, frakten kostade 130kr.
jag skickade spårbart, men paketet fastnade på vägen och köparen kräver tillbaka hela summan annars ska hen polisanmäla mig.
vem ansvarar för postens slarv ?
Den som skickat paketet gör en reklamation hos postnord inkl krav för förlusten av innehållet. När man skickar in det kravet brukar paketen "dyka upp" och komma fram...Jag sålde en vara för 400kr inkl frakt, frakten kostade 130kr.
jag skickade spårbart, men paketet fastnade på vägen och köparen kräver tillbaka hela summan annars ska hen polisanmäla mig.
vem ansvarar för postens slarv ?
Den som skickat paketet gör en reklamation hos postnord inkl krav för förlusten av innehållet. När man skickar in det kravet brukar paketen "dyka upp" och komma fram...
Om inte så får du betala tillbaka till köparen och postnord ska ersätta dig. Har aldrig varit med om att det faktiskt hänt dock.
"Ni har haft mitt paket två månader, vad händer?"Precis så. Så fort en reklamera kommer det fram. Magi.
Jag har läst på om köplagen nu. När jag lämnat in paketet (och har kvitto på det - de har jag) så går risken över till köparen och jag är inte skyldig att betala.Den som skickat paketet gör en reklamation hos postnord inkl krav för förlusten av innehållet. När man skickar in det kravet brukar paketen "dyka upp" och komma fram...
Om inte så får du betala tillbaka till köparen och postnord ska ersätta dig. Har aldrig varit med om att det faktiskt hänt dock.
Postnord ersätter inte den typ av fraktalternativ. Jag har bevis med kvitto och hon ser även vid kolli id att paketet har fastnat sedan 1 v tillbakaVad säger Postnord? Kan du bevisa med spårbart att du skickat är det knappast polisanmälan som är rätt väg.
Postnord ersätter inte den typ av fraktalternativ. Jag har bevis med kvitto och hon ser även vid kolli id att paketet har fastnat sedan 1 v tillbaka
1 vecka, och det är gjort 2 gångerHur länge har det suttit fast? Jag har varit med om att det satt fast flera veckor och sedan hux flux kom det fram till slut. Be köparen gå in på sitt utlämningsställe och kolla så det inte kommit dit ändå, fast spårningen säger annat.
Har du reklamerat två gånger? Med olika ärendenr?1 vecka, och det är gjort 2 gånger
Mottagaren har frågat på sitt utlämningsställe två gånger...Har du reklamerat två gånger? Med olika ärendenr?
Precis så. Så fort en reklamera kommer det fram. Magi.
Hur länge har det suttit fast? Jag har varit med om att det satt fast flera veckor och sedan hux flux kom det fram till slut. Be köparen gå in på sitt utlämningsställe och kolla så det inte kommit dit ändå, fast spårningen säger annat.
Har du reklamerat två gånger? Med olika ärendenr?
Precis !Mottagaren har frågat på sitt utlämningsställe två gånger...
Reklamation är gjordDå kan jag inte göra annan tolking än att reklamation ännu inte är gjord. Då är det ju liksom bara tur om det skulle komma fram...
Jag hade gett det ett par veckor till.Reklamation är gjord