Vem har ansvaret?

F

Frieser

Vi kommer att ha våra ston med föl hemma nästa år o har stora hagar! Funderar därför på att hyra ut bete till andra ston md föl. Men hur går det till egentligen. Vem har det slutliga ansvaret?

Jag har läst att ägaren står på egen risk med sin häst. Men funkar det värkligen så på riktigt?

:confused:

Det är ingen skillnad på att ta emot sto med föl mot att ta emot tex valacker och gallston vad gäller ansvar.

Ägaren lämnar bort sin häst på egen risk men vem som är ansvarig beror ju på vad som händer.

Se till att skriva ordentliga kontrakt med betesgästerna, det gör vi med våra "betesgäster", kan vara bra för båda parter att ha så man vet vad som gäller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 387
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 915
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka