Vem har tuggat på mitt kex?

För ett år sen köpte jag ett fyrpack med chokladmuffins på Ica. När jag öppnade förpackningen såg jag att dom var mögliga. Jag skickade in bilder på muffinsen och kvittot (tror jag) och väntade mig att få en ordentlig ersättning eller iaf ursäkt men fick bara tillbaka exakt vad jag hade betalat för muffinsen. Blev riktigt besviken, det orsakade mig merjobb att dom var dåliga och jag tycker dom borde vara glada att jag informerade dom om problemet men nu känns det mest som att jag var en besvärlig kund.
Jag köpte nyligen ost som visade sig vara möglig då jag öppnade förpackningen. Jag trodde också att jag skulle få typ exakt de kronorna jag betalat, då jag kontakrade producenten, men jag blev rejält förvånad då jag gick ungefär 4x summan. Det brukar inte hända då jag reklamerar något, oftare har svaret varit "tråkigt för dig" typ.
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
Sjukt dåligt.
Jag köpte chokladpraliner en gång styckförpackade. I en hittade jag en larv. Jag fick ett paket hem i brevlådan med över 2 kg choklad+ värdecheckar på ytterligare 400:-
 
Som Askungen... 😁

Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️

Man kan ju tycka att de åtminstone försöker matcha kexet så att du vet vem du ska gifta dig med...
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
Givetvis måste det till en omfattande teknisk undersökning av brottytan innan det kan avgöras om det är en tuggskada (av person), en kross/slagskada (olycka på transportband) , en klipp/skärskada (av maskin) eller en brist i kakans inter struktur som fått den att falla isär spontant (misslyckad blandning av smeten).

Innan bevisen granskats kan ingenting uteslutas. Tänk om det är Mineur som bluffar för att få ett extra kexpaket och har förfalskat tuggmärket. Hon har haft medel, motiv och möjlighet.
 
Vi kommer - var så säkra - att få se upplösningen på mysteriet nästa år i en dramatisering!

aurora.jpg
 
Givetvis måste det till en omfattande teknisk undersökning av brottytan innan det kan avgöras om det är en tuggskada (av person), en kross/slagskada (olycka på transportband) , en klipp/skärskada (av maskin) eller en brist i kakans inter struktur som fått den att falla isär spontant (misslyckad blandning av smeten).

Innan bevisen granskats kan ingenting uteslutas. Tänk om det är Mineur som bluffar för att få ett extra kexpaket och har förfalskat tuggmärket. Hon har haft medel, motiv och möjlighet.
Ja alltså ska man tro företaget så var det ju garanterat Mineur, med munnen, i köket 🥸🙄
Vi kommer - var så säkra - att få se upplösningen på mysteriet nästa år i en dramatisering!

Visa bifogad fil 126054
Har skrattat alldeles orimligt mycket åt det här i ganska många minuter nu. :rofl:
 
Det kanske är som en golden ticket i Kalle och chokladfabriken. Man lämnar in det tuggade kexet och vinner något stort 😁
Mmm... Bara det inte är ett besök på fabriken man vinner, för den biten har jag så att säga redan klarat av :p (fast det kanske hade kunnat vara värdefullt för att kunna göra en brottsrekonstruktion förstås, analysera alla eventuellt svaga länkar och sådär)
 
Mmm... Bara det inte är ett besök på fabriken man vinner, för den biten har jag så att säga redan klarat av :p
Men du har inte fått se och uppleva bakom kulisserna: individuell genomgång av alla papper till årets redovisning, djupgående föreläsning om städpersonalens tips och knep för att hålla lokalerna i bra skick, äta medhavd mat i lunchrummet tillsammans med äkta medarbetare…
 
Men du har inte fått se och uppleva bakom kulisserna: individuell genomgång av alla papper till årets redovisning, djupgående föreläsning om städpersonalens tips och knep för att hålla lokalerna i bra skick, äta medhavd mat i lunchrummet tillsammans med äkta medarbetare…

....vara den som tar en tugga av ett kex som paketeras och sedan säljs till en ny lycklig vinnare...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp