Vem tar vad?

Sv: Vem tar vad?

200:- + moms per sto och säsong, så det är överkomligt. Tänkte bara lägga till den till alla andra avgifter då den finns hos min seminstation.
 
Sv: Vem tar vad?

200:- + moms per sto och säsong, så det är överkomligt. Tänkte bara lägga till den till alla andra avgifter då den finns hos min seminstation.
Jag tror iallafall att det är den sk. ASVH-avgiften som avses, men att man använder olika namn för samma avgift.
 
Sv: Vem tar vad?

Nej, det kan man tro eftersom summan är densamma, men ASVH avgiften betalar jag via hingsthållaren som i detta fall ej är seminstationen. Jag har betäckt där i flera år och då har det också varit så.
 
Sv: Vem tar vad?

Nej, det kan man tro eftersom summan är densamma, men ASVH avgiften betalar jag via hingsthållaren som i detta fall ej är seminstationen. Jag har betäckt där i flera år och då har det också varit så.
Det ÄR hingsthållaren som skall inkassera denna avgiften till ASVH ;)
 
Sv: Vem tar vad?

Jo, jag vet det, men du trodde att stoavgiften och SH avgiften var densamma, men stoavgiften betalas till stationen och ej till hingsthållaren, jag betalar alltså två summor som är 200+moms, det vara bara det jag ville förklara
 
Sv: Vem tar vad?

Jo, jag vet det, men du trodde att stoavgiften och SH avgiften var densamma, men stoavgiften betalas till stationen och ej till hingsthållaren, jag betalar alltså två summor som är 200+moms, det vara bara det jag ville förklara
Jag fattar ingenting :D Kan du inte fråga din station vad det här är för avgift egentligen och komma tillbaka hit och berätta? :laugh: Jag blir inte klok på det här :confused:

Vilken station där det? Skicka gärna via PM:a så jag får kollla själv om jag blir klokare.
 
Sv: Vem tar vad?

Oj, här har det rasslat till!! Vad många svar! Tack för länken:bow: Väldigt intressant ämne...
 
Sv: Vem tar vad?

Jag blir lite nyfiken på den där stoavgiften ´a 200:- som du nämde. Vet du vad den ska täcka för kostnader hos stationen? Administrativa??
 
Sv: Vem tar vad?

Jag tror som Clownen att stoavgift/SH-avgift/ASVH-avgift är samma sak. Tittar man på SH:s hemsida så kallar de avgiften för "stoavgift" (250 kronor inklusive moms). Jag har aldrig hört uttrycket "SH-avgift", bara "stoavgift". "ASVH-avgift" har jag av naturliga skäl aldrig hört talas om heller, för jag sysslar inte med halvblodsavel! :D
 

Liknande trådar

S
Avel Förut tycker jag det var många hingstar som hade som betalningsvillkor 16 dgr dräktighet och därefter antingen 90 dygn el levande föl...
2
Svar
29
· Visningar
3 549
Senast: sydney
·
Avel Eighty Eight Keys verkar ju i bäde halvblods- och fullblodsaveln, men en konstig sak är att om man tittar på Flyinges info och...
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: Trix
·
Avel Ja det finns säkert massor med trådar om detta redan;) men jag ställer frågan ändå. Vilka kostnader är förknippat med betäckningen...
Svar
12
· Visningar
10 690
Senast: Elshaya
·
Avel Var inne på min hingststationssida fö att kolla vad de tar ut för avgifter där. (Kommer troligen att betäcka i år eftersom min snälla...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Rodde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp