Ventilerad ridhjälm

jarnroos

Trådstartare
Snälla hjälp mig i denna hjälm-djungel :confused: Har en Charles owen JW som jag älskar. Men den är så varm på sommaren..

Vill ha tips på sköna, inte för dyra ridhjälmar med massvis av ventilation!

/ Hon som snart svettas bort :p

Sv: Ventilerad ridhjälm

Det finns flertalet trådar om detta redan om du söker :)

Men i dessa är det väl mest Lamicell som nämns, om man inte vill lägga pengar på t ex GPA. Sen finns det väl de som ser ut som cykelhjälmar.

Jag kan inte ha Lamicell så jag rider fortfarande i min EuroLite/HiLite-kopia ifrån ÖB. Skön, snorbillig (självklart godkänd) och helt okej ventilation till det priset, men självklart inte jämfört med "riktiga" ventilationshjälmar.

Jag har en lami-cell transformer och är helnöjd med den. Ordentligt med ventilation och ett väldigt bra pris också:)

troxel. cykelmodell, men sval och skön. inte särskilt dyr heller. min troxel åker på så fort d börjar bli försommar. helt gudomlig

I stallet hänger en gpa, uvex och Lamicell master. Lamicell Mastern är mest prisvärd men gpa;n är mest ventilerande. : )

Jag har en GPA speed air som är superskön på sommaren!
Har även hört att lamicells är skön men har ingen själv.

Såg i senaste ridsport tror jag, om någon sorts ilägg du sätter i hjälmen som håller dig kall på sommaren och varm på vintern. Vet inte vad de kostade men det lär ju vara billigare än att köpa en ny hjälm i alla fall :D

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilka ridhjälm som är bäst ventilation i. Jag har en Casco mistral som dock är lite äldre, men blir fortfarande jätte svettig...
Svar
6
· Visningar
999
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 829
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka