Veredus eller Eskadron?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 930
L

Lord Owen

Tänkte att jag skulle försöka spara ihop till ett par finskydd nu så småningom, och de jag tycker är finast (läder är uteslutet, det kommer inte funka :devil: ) är Veredus nya skydd med läderinsida och Eskadron. Nu pratar vi om senskydd.

Vad skulle ni köpt? Vilka är mest prisvärda och håller bäst kavlitet? Det är ju en "viss" prisskillnad mellan dem men strunt i det, vill veta vilka ni tror är bäst. :cool:

Sv: Veredus eller Eskadron?

Jag har haft båda två, och vart böjd med båda!
Eskadron har jättebra passform och går snabbt och lätt att sätta på, även om man har tjocka klumpiga vantar.
Veredus sitter också jättebra, tycker de är lite mjukare stoppning och smidigare i plasten (jag har thermo-gel) men spännena kan vara lite meckiga om man har vantar.
Jag har tvättat båda i maskin, så lättskötta är dem! Tror inte att man ska göra V. med läderinsida i maskin?
Min häst har dock känslig päls och fick skavsår av kanterna framtill på eskadronskydden. Det har jag sluppit sedan jag bytte till veredus.
Fördelen med veredus är väl att de finns i flera storlekar, eskadron bara i ponny och full. Däremot finns eskadron i massa roliga färger. ;)

JAg föredrar båda... och som popeye säger, fördelar med V är att de finns i mer storlekar och fördelen med E är att de finns många fätger och modeller!
Båda är supersnygga skydd som är lätt att tväta i maksin och passar till både träning hemma och tävling!

Om du har en känslig häst ska du defentivt ha Verdus. Men Eskadron är himmla bra dom med. Min häst får skavsår av Eskadron, så jag har dom bara ibland. Fast han är rätt känslig den herren

Ni som har Eskadronskydd, hur är Eskadrons full-storlek? Stor eller liten i storleken? Hade tänkt mig ett par sådana på Eurohorse, men har ibland haft problem med att full varit lite för stora för min häst, så det lät ju lite illavarslande.

popeye skrev:
Min häst har dock känslig päls och fick skavsår av kanterna framtill på eskadronskydden. färger.

Fullblodspaller ;)

Jo, jag har ju tänkt mig ett par bruna skydd, och jag tycker att veredus är snyggare (de bruna) än de bruna eskadron. Stora problem jag har. :angel: Thermo-gel? Vad innebär det?

Centaur skrev:
Bruna eskadron med ludd!!!!! :love: Det har jag!! Veredus är mina vardagsskydd.

Tror inte jag vill ha med ludd. :crazy: Är himl opraktiskt och har fått för mig att det sabbar passformen :D Men tack för inlägget ändå!

Min lilla häst som jag hade innan hade väldigt smala och smäckra ben, men hon kunde ha Eskadrons stl Full. Så jag tror inte det är jättestora i stl.

det menar du inte, fjantpäls! :crazy:
Veredus finns i S, M och L. De är ganska stora i storleken.
S tror jag är som cob, M som liten full och L som stor full. Thermogelen har lite tjockare stoppning, typ gelpadsmaterial på insidan. Enligt försäljaren formar de sig mer efter hästens ben och är mer stötdämpande. Om det sen stämmer, det låter jag vara osagt :smirk:
Men de är lite stadiare än de vanliga veredus pro-light

popeye skrev:
det menar du inte, fjantpäls! :crazy:
Veredus finns i S, M och L. De är ganska stora i storleken.
S tror jag är som cob, M som liten full och L som stor full. Thermogelen har lite tjockare stoppning, typ gelpadsmaterial på insidan. Enligt försäljaren formar de sig mer efter hästens ben och är mer stötdämpande. Om det sen stämmer, det låter jag vara osagt :smirk:
Men de är lite stadiare än de vanliga veredus pro-light

hehe det problemet har inte jag i alla fall, tjock päls på alla fyra benen. därmed inte sagt att han inte kan få skav dock. :crazy:
min häst drar strl F på de där billighetskopiorna av eskadron som finns i hööks, de är mina slit och släng skydd nu. okej, men undras om man ska köpa med läderinsida eller neopreninsida? *konsumentproblem*

Passformen blir snarare bättre, men håller med om att det är opraktisk. Jag har mina som fin-skydd bara. ;)

Jag har M på mina nuvarande skydd, hade L på första paret men då vart de lite stora över kotan. (har full på eskadron)
Läderinsida eller ej, tjaa.. det beror på hur roligt d tycker det är att smörja? :D Neopreninsida kan du alltid tvätta i maskin

haha, ja gör inte samma misstag som mig bara!
Tvättade mina eskadronskydd med fårskinn i maskinen, det slutade med att allt ludd vart var i maskinen och där stog jag med två plastskal i handen :o

Haha, ja nog ska jag kunna underhålla ett par läderbitar. Men frågan är om de tål ett par omgångar med lera/regn? :angel: Annars får de bli neopren. Men bääää, jag vill hellre ha läder men känns onödigt att köpa något jag kommer ha sönder. :crazy:

Jag gillar båda, men det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut.
Veredus bruna skydd med läderinsida tycker jag är jätte fina :d men Eskadrons är ju också Bra, och jag tycker att båda är ungefär lika bra så jag skulle nog satsa på ett Eskadron. Finns ju många färger och modeller att välja bland, ska snart inhandla Flexisoft skydden tänkte jag.

Tror även - när det gäller just de med läderinsida att de är lite mer "opraktiska", eller ja - de kräver nog lite mer daglig skötsel ;) att du tar en blöt svamp och sköljer/tvättar
av dem efter varje användning Samt smörjer lädret så att de håller sig fina.

Eskadronskydden ska man väll också sköta, men de kan man ju slänga i maskin om det är så..

Sedan går ju Veredusskydden på betydligt mer pengar än vad Eskadronskydden gör.
Ska du ha både fram och bak skydd från Veredus kostar det ju en hel del, men har du pengar så... :p

cactuspower skrev:
Jag gillar båda, men det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut.
Veredus bruna skydd med läderinsida tycker jag är jätte fina :d men Eskadrons är ju också Bra, och jag tycker att båda är ungefär lika bra så jag skulle nog satsa på ett Eskadron. Finns ju många färger och modeller att välja bland, ska snart inhandla Flexisoft skydden tänkte jag.

Tror även - när det gäller just de med läderinsida att de är lite mer "opraktiska", eller ja - de kräver nog lite mer daglig skötsel ;) att du tar en blöt svamp och sköljer/tvättar
av dem efter varje användning Samt smörjer lädret så att de håller sig fina.

Eskadronskydden ska man väll också sköta, men de kan man ju slänga i maskin om det är så..

Sedan går ju Veredusskydden på betydligt mer pengar än vad Eskadronskydden gör.
Ska du ha både fram och bak skydd från Veredus kostar det ju en hel del, men har du pengar så... :p

Som sagt, finskydd, de ska kosta pengar. :D Och man får väl spara, inte för att jag har 3000 nu men jag får som sagt spara. :p

Hm, det lutar åt veredus för jag vill ha ett par som fyller sin funktion och är snygga. Och om det sedan blir lite extra pill med dem är inget problem..

Fler åsikter? :)

Haha, det lät inte så smart.... ;) Tvättar mina med tvål och vatten i handfatet, det funkar mkt bättre.

Jag har haft eskadronskydd i olika typer o färger nu ett bra tag, så jag tänkte köpa Veredus skydd med läderinsida på Scandinavium (senskydd+låga bak).
Dom är sååå snygga o det är kul med snygga "finskydd". Har aldrig haft läderskydd innan så jag ville ha lite förnyelse nu. Lite trist med enbart eskadronskydd, men anledningen till att jag för tillfället bara har eskadronskydd (+slit & släng-skydden...) är att de är så himla bra!!
Fast kommer det nya snygga skydd så varför inte prova dem? Alla andra har ju eskadron, kan va kul med lite annat ibland oxå.

Har kollat på Veredus, de ser mkt stora ut i stl o jag tänker köpa M till mitt hbl som drar full i Eskadron.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 306
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 592
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 797
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår