Verkning av getter???????

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Kvarnen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 148
K

Kvarnen

Hallå där ute är det någon människa som har erfarenhet av att verka getter... jag har 2 stycken och en av dom skulle behöva trimma till en av sina hovar. Är det bara att knippsa av.Lite?
Tack :bow:

Man använder en sekatör o knipsar av spetsen o tar bort den delen av klövväggen som ev vikt sig under sulan. lämpligt att någon som kan visar första gången, man gör likadant som på får.
PL

man kan raspa deras klövar med en vanlig rasp, det gör jag på min lilla get och det går alldeles utmärkt. Lycka till

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 795
Senast: Nota
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 307
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka