Verksamhetsövertagande (skriva av mig)

Cattis_E

Trådstartare
Som några av er säkert minns så jobbar jag inom Stockholms pendeltåg.
Jag jobbar på underhållsföretaget, och den upphandling som blev klar i dagarna innebär att jag kommer vara med om ett s.k. verksamhetsövertagande om ett år när den nya kontraktsinnehavaren tar över.

För personal finns övergångsregler som innebär att de flesta utom chefer och liknande ska erbjudas jobb hos den "operatören".
Med största sannolikhet kommer jag alltså erbjudas arbete inom det företaget..
Det är ett år kvar till de tar över och säkerligen kommer jag ju få veta mer under framförallt slutet av det här året.

Ändå sitter jag här med en motivation som är på minus, tankar och oro för vad för form av arbete jag kommer bli erbjuden där. Att tro att inget i uppgifterna kommer att förändras är ju inte riktigt realistiskt.

Det känns plötsligt inte alls meningsfullt att göra de uppföljningar jag gör på vilka problem vi har och hur vi uppfyller vårt kontrakt.
Jag tänker liksom bara skit också för jag gillar det jag gör nu.

Jag hade faktiskt hoppats eller trott att vi skulle vinna den här upphandlingen...

Samtidigt är det ett ÅR kvar till övertagandet.
Kan någon komma med vettiga tanketips?
Det kommer att ordna sig funkar liksom inte idag :/

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 384
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 276
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 275
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka