Bukefalos 28 år!

Veta mer om servis/vapensköld?

moiran

Trådstartare
Hittade ett gäng tallrikar stämplade Rörstrand i bak och något slags vapen på framsidan, och jag skulle gärna vilja veta mer om dem. Men jag lyckas inte googla mig fram till något vettigt... På Buke finns ju ibland otippade kunskaper, så jag gör en chansning och frågar här om någon vet något om servisen, vart vapnet hör eller vet hur jag kan ta reda på mer?

Tallrikarna är ljusblå med reliefmönster som bitvis inte är helt olikt Swedish Grace. Vapnet är blått, krönt med en friherrekrona, och innehåller med tre lagerbladsgrenar(?) med gyllene bär och rötter. Någon som känner igen det?

Kan det vara nån specialservis för typ ett bröllop, jubileum eller så?
2ynrvb8.jpg

24yzdko.jpg
 
Hittade ett gäng tallrikar stämplade Rörstrand i bak och något slags vapen på framsidan, och jag skulle gärna vilja veta mer om dem. Men jag lyckas inte googla mig fram till något vettigt... På Buke finns ju ibland otippade kunskaper, så jag gör en chansning och frågar här om någon vet något om servisen, vart vapnet hör eller vet hur jag kan ta reda på mer?

Tallrikarna är ljusblå med reliefmönster som bitvis inte är helt olikt Swedish Grace. Vapnet är blått, krönt med en friherrekrona, och innehåller med tre lagerbladsgrenar(?) med gyllene bär och rötter. Någon som känner igen det?

Kan det vara nån specialservis för typ ett bröllop, jubileum eller så?
2ynrvb8.jpg

24yzdko.jpg
Om du misstänker att det är en svensk släktsköld kan du alltid testa att maila bilderna till riddarhuset :)
https://www.riddarhuset.se/organisation/attedatabas/atte-och-vapendatabas/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp