Veterinär i Karlstad får erinran

Sv: Veterinär i Karlstad får erinran

Nej men FY så hemskt! :cry: Stackars häst som fick lida så illa! Och ägaren... Huvaligen! Min pålle hade kolik förra Söndagen och veterinären var ute i ett nafs... Alltså! Visst! ALLA kan göra fel! Men att INTE åka till en kolikhäst vid andra samtalet, ÄR oacceptabelt! Upprörande sa Bull! :eek:
 
Sv: Veterinär i Karlstad får erinran

Himla otäckt! Jag har inte haft några problem med att få ut distriktare (iofs från Kristinehamn) vid koliker.

En privatpraktiserande vet(?), eftersom Karlstad bara har ATG-klinik, distrikten ligger ju i Kristinehamn, Arvika, Sunne osv.
 
Sv: Veterinär i Karlstad får erinran

jag va själv med om veterinär som inte ville komma (karlstad) fastän denne bara befann sig 1 km ifrån när min häst fick kolik. Fick ringa in veterinär ifrån kristinehamn som fick komma. (vilket tog ca 1½ timme i väntan eftersom denne redan va vid ett akutfall...men denne person dök iaf upp!)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Besiktningen av hästen var bristfälligt gjord. Nu får den aktuelle veterinären en erinran av Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård.
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Veterinären som undersökte den blockhalta hästen borde ha utrett om det handlade om en fraktur. Nu får hen en erinran av Ansvarsnämnden...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ponny lånades ut till fodervärd och kom sedan tillbaka till ägaren i dåligt skick. Den veterinär som genomförde en...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Veterinär kallades ut till en häst som var blockhalt och ovillig att stödja på sitt skadade ben. Trots det undersökte inte veterinären...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp