Veterinärstrejk?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare kickikompis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 714
K

kickikompis

Någon som hört något om en förväntad veterinärstrejk till helgen?
Tydligen stänger de ett par djursjukhus som tex Helsingborg.
Hörde om det när jag var inne med min hund igår och det var reportrar där för att filma. Det var inte säkert hur det skulle bli...

Sv: Veterinärstrejk?

Tydligen fortfarande osäkert. Läste på Nst att så var fallet. Du kanske kan gå in på hemsidan och kolla. Det verkar i alla fall fortfarande vara aktuellt med en vetstrejk på Helsingborg.

Bara för det hittade jag en artikel om dt när jag sökte....
Blev bara så paff när jag kom ner där igår. De har inte alls rapporterat om det här uppe där jag bor, vi har ju 20 mil till Helsingborg så de tänker kanske att det inte är aktullet att informera om det här....eller också har jag helt vandrat i min egen värld o missat det totalt:)

Har heller inte fått någon annan info trots boende i området. Men som sagt artikel i Nst idag.

På Veterinärförbundets hemsida står det att strejken är avblåst och avvtalet är klart.

Anledningen var att arbetsgivaren ville förlägga veterinärernas arbetstid mer till obekväm tid än innan.

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 792
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 503
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 609
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka