Veterinärutbildningen i Köpenhamn

E

Ellinor24

Hej! Någon som vet ungefär vad som krävs i betyg för att komma in där? (har ca 18,00)
Någon här som går/har gått utbildningen o kan ge lite feedback om hur utbildningen är? Svårt med språket osv?

Hoppas på svar! :)

om jag får gissa så är det säkert 20,0 där också. Det är fruktansvärt svårt att komma in.

Lycka till!

Jag tvivlar starkt på att vet. utbildningen i Danmark kräver 20.0 då läkarutbildningen kräver 18.5(!) :D. Jag tror att vet. utbildningen är ett halvår längre än här i Sverige och du får inte "plugga upp gymnasibetyg" för att höja medlet - dessa poäng räknas inte, utan det är slutbetyget som gäller. Du kan ju gå ngn språkkurs i danska innan du börjar plugga, böckerna kan du ju sedan beställa på engelska säkert (så slipper man läsa dessa på danska också!). Anmälningsdatumet var ju i mars, men du kanske inte tänkte söka till hösten? Hur som helst, lycka till! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 070
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 607
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31